۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۲۹۴۹۸

تجمع بزرگ عزاداران حسینی یازدهم محرم در زنجان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ تجمع بزرگ عزاداران حسینی زنجان در قالب دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان همزمان با یازدهم محرم به یاد حرکت کاروان اسرا از کربلا به سوی کوفه در زنجان برگزار شد.
زينبيه اعظم زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان امسال نیز طبق روال سال‌های گذشته در روز یازدهم محرم که محلی برای تجمع بزرگ عزاداران حسینی است، برگزار شد تا مردم زنجان بار دیگر به یاد حرکت کاروان اسرای کربلا به سوی کوفه به عزاداری بپردازند.

 

بر اساس این گزارش؛ زینبیه اعظم زنجان که یکی از مساجد و هیأت های بزرگ و قدیمی زنجان است، قدمتی در حدود 130 سال دارد که هر سال در روز یازدهم محرم پذیرای عاشقان سالار شهیدان از نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای ترک زبان همسایه است.

 

دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان بعد از حسینیه اعظم زنجان بزرگ ترین تجمع عزاداری زنجانی هاست که در روز یازدهم محرم هر ساله عشق و ارادت خود را به قهرمان بی بدیل کربلا، حضرت زینب (س) اظهار می کنند و با اهدای نذوراتی از قبیل نذورات نقدی و قربانی حوائج خود از ایشان درخواست می کنند.

 

بنابر اعلام مسؤولان زینبیه اعظم زنجان نذورات نقدی سال گذشته این تجمع بزرگ عزادارن حسینی 6 میلیارد و 730 میلیون ریال بوده است که البته اهدای قربانی نیز قابل توجه بوده و چیزی بیش از 2 هزار 320 رأس قربانی به این مکان مقدس اهدا شده است که نشانه دیگری از شور و شعور حسینی مردم زنجان و عشق و ارادت قلبی آنها نسبت به اهل بیت (ع) است.

 

گفتنی است، هر ساله با حرکت دسته عزاداری زینبیه اعظم زنجان این عشق و شور و حرارت مردم زنجان نسبت به امام حسین(ع) پوشش تصویری داده شده و از چندین شبکه داخلی و بین المللی به صورت زنده پخش می شود. /949/پ203/ب3

ارسال نظرات