۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۲۲۹۵۰۵
رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان:

فعالیت روحانیان کاروان‌ها مصداق تبلیغ جهادی است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان فعالیت روحانیان کاروان‌ها را مصداق تبلیغ جهادی خواند و از عمره دانشجویی به عنوان یکی از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه نام برد.
حجت الاسلام فقيهي حجت‌الاسلام سيدمحمدرضا فقيهي

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، فعالیت روحانیان کاروان‌های عمره و عتبات را مصداق تبلیغ جهادی خواند و گفت: نام تلاش تبلیغی روحانیان کاروان‌ها را جز جهاد چیزی نمی‌توان گذاشت.

 

وی با بیان این‌که تواضع و فعالیت خستگی‌ناپذیر روحانیان کاروان‌ها سبب افزایش علاقه دانشجویان به روحانیت شده است، از عمره دانشجویی به عنوان یکی از راهکارهای وحدت حوزه و دانشگاه و برقراری ارتباط قشر دانشجو و روحانی نام برد.

 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به این‌که عمده روحانیان کاروان‌ها، دارای مدرک دکترای دانشگاهی نیز هستند، اظهار داشت: این افراد با داشتن چنین جایگاهی، با دانشجو خاضعانه برخورد کرده و آنان را شیفته خود می‌کنند.

 

وی در ادامه به روش انتخاب روحانیان کاروان‌های عمره دانشجویی اشاره کرد و گفت: این روحانیان از بهترین نیروهای بعثه مقام معظم رهبری هستند که هر ساله در دوره‌های آموزشی و توجیهی ویژه‌ای نیز شرکت می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام فقیهی افزود: روحانیان کاروان‌ها در چگونگی، کمیت و کیفیت فعالیت‌های تبلیغی خود آزاد هستند، اما در همه برنامه‌های ارائه شده از سوی بعثه از محرم شدن تا حضور در اردوهای مختلف و کلاس‌های آموزشی و حتی طواف مستحبی باید دانشجویان را همراهی کنند.

 

وی با بیان این‌که عملکرد روحانیان در پایان سفر و از چندین روش مورد بازبینی و ارزیابی قرار می‌گیرد، گزارش ارائه شده در پایگاه اینترنتی، ارائه گزارش نماینده و ارزیاب مستقل ستاد در مدینه و مکه و نظرسنجی از دانشجویان را از روش‌هایی نام برد که سبب رویش و یا ریزش روحانیان کاروان‌ها می‌شود.

 

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان هرچند برقراری ارتباط بین روحانی و دانشجو را در روزهای اول عمره دشوار خواند، اما اوج این ارتباط را در پایان سفر عنوان کرد و گفت: رساندن نسل جوان به سرمنزل مقصود مهم‌ترین هدف روحانیت است که برای این امر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند./920/ت302/ی

ارسال نظرات