۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۲۹۵۱۴

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعطای مدرک تخصصی به 48 حافظ قرآن آذربایجان شرقی، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در تبریز، همایش "سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری" از مهمترین اخبار کوتاه استان است.
خبر کوتاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید حسن‌‎‏جهان، مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از موفقیت 48 حافظ قرآن استان در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ خبر داد و گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ که مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، با شرکت 287 حافظ استان آذربایجان شرقی در دو مرحله برگزار شد.


وی خاطرنشان کرد: از این تعداد 48 حافظ حائز دریافت مدرک تخصصی حفظ شدند که 12 حافظ حائز دریافت مدرک 5  جزء، 16 حافظ درجه 3، 3 حافظ درجه 4 و 17 حافظ حائز دریافت مدرک درجه 5 شدند. معادل‌سازی مدارک تخصصی حفظ با مدارک دانشگاهی با استناد به مصوبه 573 شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور استفاده حافظان شاغل در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی از جمله تسهیلاتی است که برای دارندگان مدارک تخصصی حفظ در نظر گرفته شده است.


حجت‌الاسلام حسن جهان گفت: بر این اساس به ترتیب دارندگان مدرک درجه یک حفظ قرآن در صورت اشتغال در مراکز دولتی از حقوق و مزایای دکتری، دارندگان مدرک درجه دو از حقوق و مزایای کارشناسی ارشد، دارندگان مدرک درجه سه از حقوق و مزایای کارشناسی، دارندگان مدرک درجه چهار از حقوق و مزایای کاردانی و دارندگان مدرک درجه پنج نیز از حقوق و مزایای دیپلم بهره‌مند می‌شوند.


مسابقه کتاب‌خوانی «کتاب و زندگی» در تبریز برگزار می‌شود


مسابقه کتابخوانی «کتاب و زندگی» با محوریت کتاب «من زنده‌ام» با هدف ترویج آموزه‌های دوران دفاع مقدس در تبریز برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه تا اربعین حسینی، 22 آذر می‌توانند کتاب «من زنده‌ام» را به همراه پرسش‌نامه از کتابفروشی‌ها و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی سراسر کشور، دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دفاتر انجمن اسلامی دانش‌آموزان، یا از طریق ارسال عدد 1 به سامانه 10001661 و یا تماس با تلفن 63487 تهیه کنند.


افرادی که این کتاب را پیش از این تهیه کرده‌اند، نیز می‌توانند با مراجعه به سایت
www.ketabzendegi.ir  پرسش‌نامه را دریافت کنند. به برندگان این مسابقه، 50 سفر عتبات عالیات، 50 سفر به مشهد مقدس، 100 سکه بهار آزادی و بیش از دو میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا خواهد شد.


یادآور می‌شود، کتاب «من زنده‌ام» روایت هزار و یک شب اسارت دختر 17 ساله ایرانی، معصومه آباد است و به همین منظور، جوایز ویژه‌ای برای دختران 17 ساله شرکت کننده در این مسابقه در نظر گرفته شده است.


همایش "سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری" در تبریز


همایش "سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری" از سلسله همایش های سبک زندگی است که طی روزهای 27 و 28 آبان ماه سال جاری در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز برگزار می شود.


خانواده و تربیت، آسیب شناسی پیشرفت های علمی و پژوهشی، الزامات زندگی اجتماعی، اقتصاد تولید و مصرف، شادی و نشاط فردی و اجتماعی، باز اندیشی مولفه های ارزش ایثار و شهادت، قانونمندی و قانون مداری، الگوی معماری و شهرسازی و پوشش، هویت فردی و اجتماعی از جمله محورهای همایش سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری است.


شورای فرهنگ عمومی حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی است


علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری چهاردهم آبان به نام روز شورای فرهنگ عمومی،‌ اظهار کرد: در عصر حاضر با توجه به این‌که نقش فرهنگ نسبت به گذشته به مراتب افزون‌تر شده است، ضرورت هماهنگی و همسویی صاحب‌نظران، کارشناسان و برنامه‌ریزان فرهنگی کشور با نیازهای فرهنگی جامعه نیز بیشتر احساس می‌شود.


وی افزود: براین اساس شورای فرهنگ عمومی استان درمرکز هراستان با هدف شناخت و اطلاع از وضع فرهنگ عمومی و اصلاح و ارتقای آن و نظارت و پیگیری مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای فرهنگ عمومی زیر نظر شورای فرهنگ عمومی کشور تشکیل می‌شود.


صفی‌پور گفت: فرهنگ شاکله و محور فعالیت‌های جامعه محسوب می‌شود و جایگاه خطیر شورای فرهنگ عمومی و مباحث و مصوبات مطرح شده در آن می‌تواند حافظ ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد؛ چراکه این شورا فضای فرهنگی کشور را رصد می‌کند و مصوبات آن در راستای ارتقاء، تقویت و بهبود فضای فرهنگی جامعه است.


وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی نهادی مبتنی بر ارزش‌های حاکم در جامعه‌ی اسلامی و ایرانی است که با حضور فرهیختگان علمی و فرهنگی تشکیل می‌شود و مصوبات آن از شاخص‌های تأثیرگذاری است که می‌تواند فرهنگ عمومی جامعه را تحت تأثیر قرار داده و موجب بالندگی آن شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید با مصوبات منطقی و مبتنی بر نیازهای روز جامعه در عرصه‌ تصمیم‌گیری‌های کلان فرهنگی استان ازجمله ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی، فرهنگ عفاف و حجاب در تعالی جامعه و سیر آن در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی مؤثر باشد و اقدامات شاخص و مطلوبی را انجام بدهد.


صفی‌پور پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی به عنوان مهمترین الگو در شکل‌گیری جامعه اسلامی را اصلی‌ترین رسالت شورای فرهنگ عمومی برشمرد و بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و ترسیم راهکارهای سازنده توسط شورای فرهنگ عمومی تأکید کرد./935/پ203/ب3

ارسال نظرات