۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۵۳۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

هنر ابزار مناسبی برای تبیین قیام عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ابعاد مختلف قیام عاشورا قابل تفسیر است، گفت: هنر می تواند ابزار مناسبی برای تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا برای جامعه باشد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی استان از هنر به عنوان ابزاری تأثیرگذار در انتقال مبانی دینی و ارزشی تأکید کرد و گفت: باید از ابزار هنر در جهت ترویج مناسب ارزش های دینی در جامعه بیشتر بهره گرفته شود.

 

وی  به نقش کلیدی ایجاد هنر دینی در جامعه اشاره و بیان داشت: هنر به دلیل زیبایی و ظرافتی که دارد می‌تواند ادبیات دینی را با زبان دیگری در جامعه بیان کند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که بیان دین با زبان هنر می تواند تأثیر بسزایی در ترویج مبانی دینی در جامعه داشته باشد، ادامه داد: تلفیق هنر و دین می تواند در تبیین و نهادینه کردن مبانی دینی در جامعه تأثیرگذاری بالایی داشته باشد.

 

امام جمعه گرگان با بیان این که با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک انقلاب فرهنگی بوده است، گفت: خوشبختانه به برکت نهضت انقلاب اسلامی شاهد رشد و شکوفایی مبانی دینی و فرهنگی در جامعه هستیم.

  

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امروز شاهد یک جنگ فرهنگی در عرصه جهانی هستیم، گفت: دشمن امروز با ابزارهای فرهنگی تلاش می کند تا مبانی دینی ما را خدشه دار کند که باید در برابر این حرکت دشمن تدافعی عمل کنیم.

   

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ترویج مبانی دینی در قالب هنر می تواند مخاطبان زیادی را جذب خود کند، تصریح کرد: اطلاع رسانی و پیام دهی از مهم ترین شیوه های ارتباط بین مخاطب و گوینده است و برای شکل گیری تبلیغی گویا و برقراری ارتباط با مخاطب، باید یکسری ارکان رعایت شود.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که باید ابعاد مختلف قیام عاشورا برای جامعه تبیین شود، ادامه داد: عاشورا تجلی توحید است و ضرورت دارد جامعه امروز سیره حسینی را الگوی خود قرار دهند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ابعاد مختلف قیام عاشورا قابل تفسیر است، خاطرنشان کرد: هنر می تواند ابزار مناسبی برای تبیین ابعاد مختلف قیام عاشورا برای جامعه باشد.

 

وی با اشاره به این که تبیین قیام حسینی با این شیوه اثرگذاری مناسب تری دارد، تصریح کرد:  هنرمندان نیز در کنار مداحان رسالت سنگینی در تبیین نهضت حسینی بر عهده دارند.

 

امام جمعه گرگان هم چنین بابیان این که دغدغه امام حسین(ع)، دغدغه انسان ها و نجات آنان از گمراهی بود، گفت: امروز دفاع استکبار جهانی از حقوق بشر انسان ها دروغ محض است و این قدرت ها به جای دفاع از حقوق ملت ها بیشتر به فکر منافع شخصی خود هستند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات