۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۲۹۵۵۰
استاد حوزه علمیه:

ائمه اطهار برای زائر امام حسین دعا می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مقدسیان با توجه به مقام زائران امام حسین(ع) گفت: زائران امام حسین(ع) دعای پیامبر(ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و تمام ائمه اطهار(ع) را برای خود دارند.
مقدسيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا مقدسیان، استاد حوزه علمیه تهران، چهارشنبه در مراسم سوگواری سالار شهیدان که در حسینیه زاهد برگزار شد، با اشاره به اینکه اظهار محبت چه محبت زمینی و الهی توصیه شده و این ابراز به روش‌های گوناگونی است گفت: یکی از روش‌های ابراز محبت روش عملی است، مانند دعا کردن برای دیگران، یکی از نشانه های هم دوستی و محبت قلبی دعا به درگاه خداوند برای دیگران است.

 

وی با اشاره به اینکه بعضی اعمال شیعیان یک تاثیر خاص در جذب دعای اهل بیت(ع) دارد، مانند زیارت عاشورا، اظهار داشت: روایت است از امام صادق که کسی برای ملاق ایشان رفت و ایشان را در حال نماز یافت پس صبر کرد، ناگهان شنید که امام اینگونه دعا می‌کنند، ای خدایی که قرار دادی دل‌های گروه از مردم را که جذب ما اهل بیت(ع) شوند، مرا دریاب؛ کسانی که اموالشان را در راه زیارت ما برای بیعت دوباره و خشنودی پیامبر(ص) خرج می‌کنند و باعث به خشم آوردن دشمنان ما می‌شوند، خداوندا کارها را برای خشنودی تو انجام می‌دهند، پس جزای آن‌ها را رضوان خود قرار بده.

 

حجت الاسلام مقدسیان ادامه داد: آن گونه هایی که از مزار ما تبرک گرفته، آن چشمانی که برای ما گریه کرده، آن دل‌هایی که برای مصیبت‌های ما سوخته، فریاد هایی که برای ما به پا شده را مورد رحمت قرار بده.

 

این استاد حوزه با توجه به مقام زائر امام حسین(ع) و آثار زیارت او بیان داشت: زائر امام حسین(ع) دعای پیامبر(ص)، امام علی(ع)، حضرت فاطمه(س) و تمام ائمه اطهار(ع) را برای خود دارد؛ اگر زیارت در حالت خوف و احساس خطر باشد، خداوند در روز قیامت فرشتگان را به استقبال زائر می‌فرستد و امنیت او در قیامت تامین است.

 

وی با اشاره به زیارت اهالی کربلا بعد از عاشورا تصریح کرد: این زیارت فقط یک بار اتفاق افتاد و زیارت ویژه‌ای بود؛ این زیارت همراه با خوف بسیار بود، زیرا کسانی که امام حسین(ع) آنان را به سان سگ تشبیه کرده بود حضور داشتند، از جهت عاطفی نیز، وقتی خواهر حمزه خواست به دیدن بدن برادرش برود امام نگذاشت و فرمود خواهر تاب دیدن جسد برادر را ندارد.

 

حت الاسلام مقدسان در ادامه گفت: اما حضرت زینب(س) جسد برادران و برادر زادگانش را می دید؛ هنگامی که زمین را نگاه می کردند شمشیر شکسته و بدن های بی جان و سر را می‌دیدند و هنگامی که سر بلند می‌کردند چهره قاتلان عزیزترین کسانشان را می‌دیدند؛ این مسائل اجر این زیارت چندین برابر و ویژه می سازد./827/پ202/ب4

ارسال نظرات