۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۲۲۹۵۷۴
آیت‌الله مهدوی تبیین کرد؛

نقش و جایگاه ذکر و اقرار به یگانگی خداوند در تقویت ایمان

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: جاری کردن شهادتین بر زبان ایمان را محکم و وسوسه‌ها را کم می‌کند،‌ وسوسه و القائات شیطان بر دل باایمان و باتقوا اثر نمی‌کند.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي، عضو مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی، عضو مجلس خبرگان رهبری، صبح پنجشنبه در مجلس عزاداری سالار و سرور شهیدان، واقعه عاشورا را دارای درس‌های بسیاری برای انسان‌ها برشمرد و گفت: امام حسین(ع) به برخی که در کربلا حاضر بودند ولی عاشقانه نیامده بودند اجازه رفتن داد اما در مقابل در ظهر عاشورا مردم را به یاری خود فراخواند و کسی می‌تواند به این ندای امام پاسخ دهد که ایمانی قوی داشته باشد.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ذکر و کلام در تقویت ایمان افزود: «انما یحلل الکلام و یحرم الکلام» یعنی تنها کلام حلال و حرام می‌‌کند، الفاظ امور اعتباری است اما آیا معنا بدون لفظ می‌شود؟ که نمونه بارز آن در جاری شدن صیغه ازدواج است.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: گفتن ذکر، اقرار به اسلام، بر زبان راندن شهادتین بر ایمان انسان تأثیر می‌گذارد، علما گفته‌اند اگر کسی بخواهد مسلمان شود باید حتما لفظ شهادتین را بر زبان خود جاری کند که در غیر این صورت اسلام نیاورده است.

وی با تأکید بر اینکه گفتن اذان برای تقویت ایمان بسیار اثربخش است ابراز کرد: شهادتین نیز همین تأثیر را دارد از این رو هنگامی که اذان می‌گویند باید اهل مسجد ساکت باشند و گوش فرا دهند و جملات اذان را پس از مؤذن با خود و به آهستگی تکرار کنند.

آیت‌الله مهدوی گفت: جاری کردن شهادتین بر زبان ایمان را محکم و وسوسه‌ها را کم می‌کند،‌ وسوسه و القائات شیطان بر دل باایمان و باتقوا اثر نمی‌کند بلکه وسوسه شیطان در نفس ضعیف انسان نفوذ می‌یابد و انسان باید نفس خود را تقویت کند.

وی با اشاره به توصیه دین مبنی بر گفتن شهادتین در هنگام لمس حجرالاسود اظهار کرد: ما در حج به حجرالاسود دست می‌کشیم و با خداوند متعال عهد می‌کنیم که بنده او باشیم،‌ گفتن این جملات لازم است، در دعای عهد نیز هر روز با امام زمان بیعت می‌کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با بیان نمونه‌ای دیگر از تأثیر اقرار کردن به زبان ادامه داد: در قرآن کریم دو بار آمده حضرت عیسی(ع) هنگامی که در میان یاوران خود احساس به وجود آمدن کفر کرد در حالی که مؤمن بودند گفت چه کسی از شما یاور من در راه خدا خواهد بود که حواریون گفتند ما یاوران خداوند هستیم.

وی بیان کرد: این اقرار گرفتن حضرت عیسی(ع) ایمان را در دل آنها محکم کرد، آنها صریحا گفتند که ما مسلمانیم و تو این مطلب را در نزد خداوند شهادت بده، رهبران دینی گاهی باید از مردم بخواهند که همه شهادت به یگانگی خداوند و پیامبری پیامبر(ص) بر زبان جاری کنند./914/پ202/ج

ارسال نظرات