۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۲۲۹۵۸۱
استاد حوزه و دانشگاه:

افشاگری‌های امام سجاد زمینه ساز انتقال فرهنگ عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، گفت: اگر مشقت‌ها و روشنگری امام سجاد(ع) وجود نداشت، قیام اباعبدالله(ع) به فراموشی سپرده می‌شد.
حجت الاسلام رضا ايماني خواه

حجت الاسلام رضا ایمانی‌خواه استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: اگر مشقت‌ها و سختی‌ها و به ویژه روشنگری امام سجاد(ع) در مجلس یزید که در قالب زیارت عاشورا خود را نشان داده است، وجود نداشت، چه بسا حرکت دینی و احیاکننده امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده می‌شد.

 

وی اظهار داشت: هدف از اینکه امام حسین(ع) را از مسیر اصلی خود، به یک بیابان مانند کربلا بکشانند این بود که می‌خواستند جایی بی سروصدا و بدون حاشیه، ایشان را به شهادت برسانند تا پیام اصلی قیام کربلا و عاشورا به دیگران منتقل نشود.

 

حجت الاسلام ایمانی‌خواه افزود: دوران اسارت و افشاگری‌های امام سجاد(ع) زمینه ساز انتقال فرهنگ عاشورا به آیندگان شد؛ ایشان که به هنگام دیدن آب یه یاد تشنگی پدر بزرگوارشان و به وقت دیدن طفل شیرخواره به یاد علی اصغر می‌افتادند، سبب شدند پیام کربلا به عنوان یک میراث در تاریخ باقی بماند و نشان داد که هرکس به دنبال زندگی با شرف و آزادی است، باید به نهضت عاشورا تأسی نماید./831/ت303/ب4

ارسال نظرات