۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۲۹۶۰۹
استاد حوزه علمیه قم:

عزت و پایداری ملت ایران به برکت مکتب حسینی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم از مکتب حسینی به عنوان شجره طیبه یاد کرد و گفت: راه عزت و پایداری ملت ایران در تاریخ پیروی از این مکتب متعالی است.
استاد حوزه علميه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدمهدی گرجیان، استاد حوزه علمیه قم امروز در جمع عزادارن حسینی در امامزاده عبدالله بابل به موضوع زیارت بارگاه ائمه اطهار(ع) پرداخت و تصریح کرد: بنا بر روایات از معصومین(ع) هر کس بعد از شهادت ائمه قبرهای مطهر آنان را زیارت کند مانند کسی است که آنها را در زمان حیاتشان زیارت کرده است.

 

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) همانطور که در زمان حیاتشان جواب سلام را بر خود واجب می دانستند در زمان رحلتشان هم جواب سلام را واجب می دانند و مسلماً پاسخ سلام زیارت کنندگانشان را می دهند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان ای که سلام و زیارت باید با سازندگی باشد، خاطرنشان کرد: زیارت دارای موضع گیری های فرهنگی، اجتماعی و جهت گیری ها فکری است که موجب سازندگی جامعه می شود.

 

وی افزود: در زیارت می خواهیم بگوییم که اطاعت از اهل بیت(ع) را خط مشی خود قرار می دهیم و به خط ولایت اعلام وفاداری می کنیم.

 

حجت الاسلام گرجیان با اشاره به متن دعای زیارت گفت: ابتدای همه زیارت نامه ها با سلام شروع می شود و سلام رمز محبت و چراغ سبز آشنایی است.

 

وی زیارت را شعار حق و حقانیت عنوان و تصریح کرد: زیارت ایجاد رابطه میان زائر و عالم ملکوتی است که به آن تولی اطلاق می شود و تبری هم در لعن ظالمان و آن هایی است که اهل بیت را مورد آزار قرار دادند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی باقرالعلوم به فضیلت زیارت امام حسین(ع) و تاکید زیادی که در روایات بر آن شده است اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس  حدیثی از امام صادق(ص) در روز قیامت زائران امام حسین(ع) در بهترین درجه و در کنار ائمه اطهار(ع) و سیدالشهدا قرار می گیرند.

 

وی ادامه داد: عشق به امام حسین(ع) به مانند زمینی آماده کشت است که برای جوانان و انسان ها رویانده می شود و میوه های پاک می دهد.

 

حجت الاسلام گرجیان مکتب حسینی را شجره طیبه عنوان کرد و گفت: امام حسین(ع) شجره طیبه است که اصل و ریشه اش ثابت و همه هستی را فرا گرفته است.

 

وی افزود: خون در رگ ما همان خون سیدالشهدا است و وقتی صحبت از خوانخواهی از سیدالشهدا می شود نشان دهنده این واقعیت است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات