۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۲۲۹۶۲۸
با پیام آیت الله مکارم شیرازی؛

نخستین همایش علمای کجور برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش بزرگداشت علمای کجور امروز با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، نخستین همایش بزرگداشت علمای کجور با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز برگزار شد.

 

حجت الاسلام یزدان جهاندار، امام جمعه کجور در این همایش گفت: معرفی علما و فقهای این منطقه و همچین نقش آنان در تربیت و ترویج اندیشه های ناب اسلامی برگزار شده است.

 

وی نقش علما و فقها در دفاع از مبانی دینی را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: علما در تاریخ اسلام همواره با از خودگذشتگی در برابر حکام ظالم و دیکتاتور ایستادند و از اسلام ناب دفاع کردند.

 

امام جمعه کجور با بیان این که متأسفانه بسیاری از علما و شخصیت های بزرگ دینی همچنان گمنام مانده اند، افزود: باید با شناسایی و معرفی این شخصیت ها به جامعه در جهت تجلیل از مقام آنها تلاش کرد.

 

حجت الاسلام جهاندار فرزانگان، مشاهیر و شخصیت های وزین و وثیق را از مهم ترین ثروت های یک ملت دانست و گفت: فقهای دینی در شکل دادن آن جامعه به سیمای الهی و آسمانی، نقش اساسی و حیاتی را ایفاء می کنند.

 

وی با بیان این که عمق فرهنگی و فرهنگ عمیق دینی و برخورداری از فرهیختگان و دانشمندانی که بر تاریخ تمدن بشری حق حیات دارند، از ویژگی های ملت ایران است، افزود: مهم ترین امتیاز و دستاورد مبارک معرفی فرزانگان و علمای طراز اول و مشاهیر، شناسایی عقبه غنی فرهنگی و هویتی به نسل جوان به منظور خود باوری و آگاهی نسبت به ریشه های عمیق و قویم شخصیتی و تمدنی، همچنین الگو دهی به جامعه جهانی است.

 

امام جمعه کجور با بیان این که تاثیرگذار‌ترین شخصیت های دینی با عمری از تلاش و مجاهدت ایثارگرانه و آسمانی متعلق به پیشینه های الهی ملت ایران است، خاطرنشان کرد: دریغ ورزیدن از معرفی چنین چهره های پر فروغ برای جهانیان، ظلم و بی عدالتی نسبت به بشریت معاصر است.

 

وی با تأکید بر این که باید زمینه شناخت بیشتر نسل جوان با علما و فقهای دینی بیشتر فراهم شود، تصریح کرد: امروز سیره علمی و عملی بزرگان دینی بهترین الگو برای جوانان کشورمان است.

 

حجت الاسلام جهاندار با تاکید بر اینکه برگزاری همایش هایی در جهت معرفی علمای منطقه کجور باید در اولویت برنامه ها باشد گفت: همایش علمای منطقه کجور باید تبدیل به کنگره شود.

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در این همایش همچنین از کتاب فرزانگان و ستارگان کجور نیز رونمایی شد که در این کتاب زندگینامه 27 عالم مؤثر در تاریخ تشیع که از همه از اهالی منطقه کجور مازندران بودند، آورده شده است.

 

گفتنی است، شیخ ابوالقاسم کبیر، شیخ عبدالنبی کجوری، حاج میرزا یدالله نظرپاک کندلوسی، حاج میرزا مهدی کجوری، شیخ فضل‌الله نوری کجوری و شیخ شمس‌الدین متاجی از جمله علمای نامدار و شاخص بخش کجور نوشهر هستند که در این همایش یاد آنها گرامی داشته می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات