۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۲۲۹۶۴۶
فرمانده سپاه عاشورا:

نهضت عاشورا هویت و شناسنامه شیعه است

خبرگزاری رسا ـ سردار کریمیان با بیان این‌که شیعه جریانی عدالت‌خواه، حق‌طلب و پیرو مکتب قرآن و اهل بیت است، گفت: نهضت عاشورا هویت و شناسنامه شیعه است.
سردار غلام‌عسگر کريميان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم عزاداری و سوگواری سومین شب شهادت امام حسین(ع) که در مسجد نبی اکرم(ص) منطقه میرداماد تبریز برگزار شد، با اشاره به وقایع عاشورای حسینی در کربلا اظهار داشت: عاشورا نبرد حق علیه باطل بود.


وی با بیان این‌که شیعه جریانی عدالت‌خواه، حق‌طلب و پیرو مکتب قرآن و اهل بیت است، گفت: شهید آوینی می فرمود؛ اگر می خواهید ما را بشناسید، بروید و تاریخ کربلا و عاشورا را بخوانید، در حقیقت نهضت عاشورا هویت و شناسنامه شیعه است، از این رو مقابله دشمنان با نهضت جریان‌ساز حسینی مقابله با هویت تشیع است.


سردار کریمیان با بیان این‌که ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران و نهضت عاشورای حسینی به هم پیوسته است، خاطرنشان کرد: آنچه در دوران دفاع مقدس در مقابل دشمن ایستاد، حاکمیت مطلق فرهنگ عاشورایی بود، اگر تأسی رزمندگان جان بر کف ایران اسلامی به مکتب سیدالشهدا(ع) نبود، عزت، اقتدار و امنیت امروز را نداشیم.


فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که شعار «هیهات من الذله» حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، شعار محوری انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: شعار نه شرقی نه غربی انقلاب اسلامی همان شعار «لاحول و لا قوه الا بالله» قمر منیر بنی هاشم بود که نشان دادیم طرف معامله ما خداست.


سردار کریمیان با اشاره به حوادث دوران انقلاب و توطئه های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا گفت: ایالات متحده آمریکا که ملت ایران از این جرثومه فساد به عنوان یزید زمان یاد می کند، همواره به دنبال براندازی نظام و برهم زدن امنیت و آسایش مردم ولایتمدار ایران بوده است، چگونه می‌سود چنین جنایاتی به یک باره فراموش شود.


وی ادامه داد: امروز دشمن با ناکامی در جنگ سخت رو به جنگ نرم آورده که بارها این مسأله از سوی رهبر فرزانه انقلاب هشدار داده شده است، چراکه تلفات و آسیب‌های احتمالی جنگ نرم به مراتب سنگین‌تر از جنگ نظامی است، در جنگ نرم خاکریزها دوست و دشمن مشخص نیست.


فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که قدرت تشخیص دولت از دشمن با بصیرت ولایی حاصل می شود، افزود: آموزه‌های قرآن و رهنمودهای رهبری نقشه راه ملت ایران برای مقابله با توطئه‌های دشمنان است، معتقدیم که بصیرت و وحدت حقیقی تنها حول محور ولایت فقیه حاصل می شود.


سردار کریمیان دو قطبی کردن ملت ایران را توطئه جدید دشمنان عنوان دانست و بیان کرد: اگر بخواهیم در مقابل دشمن پیروز شویم، راهی جز حضور عملی در جبهه ولایت فقیه نداریم، باید سختی ها را تحمل کنیم تا به وعده الهی که همان پیروزی مستضعفان بر مستکبران است، نائل شویم./935/پ202/ب3

ارسال نظرات