۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۲۲۹۶۵۱

همایش بانوان عاشورایی رهروان حضرت زینب در مهدیه تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه حضرت زینب(س) سراسر صبر بودند،‌ گفت: ایشان در طی دوران اسارت دشمن را مغلوب کردند.
مهديه تهران مهديه تهران مهديه تهران مهديه تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی ثمری در همایش بانوان رهروان عاشورایی حضرت زینب(س) که صبح امروز در مهدیه تهران برگزار شدبا اشاره به آیه 155 سوره بقره(وَلَنَبْلُوَنَّکُمْ بِشَیْءٍ مِّنَ الْخَوفْ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِّنَ الأَمَوَالِ وَالأنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ) گفت: یکی از مصادیق کامل این آیه شریفه وجود نورانی حضرت زینب(س) است؛ زینب کبری(س) مادر و خواهر شهید است، یعنی تمام عنوان های ارزشی که لازمه یک بانوی انقلابی می باشد را ایشان دارا بودند.

 

وی با اشاره به زندگی حضرت زینب(س) افزود: یکی از القاب ایشان کعبه رضایا است به معنای اینکه ایشان بیشترین بلایا را متحمل شدند پس با توجه به روش و رفتاری که حضرت زینب(س) در کربلا و وقایع بعد از آن متحمل شدند متوجه این خواهیم شد که پیروزی بزرگی را کسب کرده اند.

 

حجت الاسلام ثمری با بیان اینکه این بانوی بزرگوار سراسر صبر بودند خاطرنشان کرد: ایشان در طی دوران اسارت دشمن را مغلوب کردند، این بانویی که امام حسین(ع) به او فرمود: من را در نماز شب ها خود فراموش نکن، بسیاری از محدثین در کتب خود درباره روز 11 محرم نوشته اند که حضرت زینب(ع) بدن مطهر اباعبدلله را در دست گرفت و فرمود: خداوندا این قربانی را از ما قبول بفرما.

 

وی با اشاره به ایستادگی حضرت زینب(ع) تاکید کرد: آنچه را که دشمن به دلیل شقاوت خود انجام داد هیچگاه این بانو را شکست نداد، دشمن تمام سعی خود را انجام داد ولی این بانوی بزرگوار آنچنان صبر و استواری از خود نشان داد که تمام نقشه های پلید دشمن در کوفه از بین رفت.

 

این استاد حوزه در ادامه بیان داشت: ما همه مرهون منش و رفتار این بانوی بزرگوار هستیم، حضرت زینب(س) در مجلسی که از سوی دشمن برای توهین به ایشان تدارک دیده بود، فرمود: من چیزی جز زیبایی ندیدم، زیرا رضایت خداوند متعال در این اتفاق حاصل شده است./811/پ203/ب4

ارسال نظرات