۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۲۹۶۶۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

جهانی شدن فرهنگ عاشورا مدیون تلاش های حضرت زینب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که بانوان جامعه ما امروز باید با تأسی از حضرت زینب(س) مدافع فرهنگ علوی و فاطمی باشند، گفت: تنها با تبعیت از ولایت فقیه می توانیم جامعه فاطمی و زینبی داشته باشیم.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران عصر امروز در تجمع بزرگ رهروان زینبی که در آستانه امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، صبر و بردباری را مهم ترین ویژگی این بانوی نمونه اسلام دانست و گفت: جهانی شدن فرهنگ عاشورا مدیون صبر و تحمل مشکلات از سوی حضرت زینب(س) است.

 

وی فداکاری های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) بعد از شهادت امام حسین(ع) را رمز ماندگاری قیام عاشورا دانست که موجب استمرار فرهنگ عاشورایی شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که خطبه های آتشین حضرت زینب(س) حکومت فکر و نفاق آن دوران را رسوا کرد، بیان داشت: نباید نقش ارزنده ایشان در زنده نگه داشتن قیام حسینی به فراموشی سپرده شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران اظهار داشت: این نهضت پس از گذشت هزار و 400 سال با نقش‌آفرینی حضرت زینب(س) ماندگار شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که حضرت زینب(س) با تکیه بر خداوند متعال با اقتدار در برابر همه مصائب و مشکلات واقعه عظیم کربلا صبر و بردباری کردند، خاطرنشان کرد: اگر امروز شاهد نهادینه شدن فرهنگ عظیم عاشورایی در همه دنیا هستیم مدیون تلاش های گسترده این بانوی ارزشمند اسلام است.

 

وی ولایت مداری را یکی دیگر از ویژگی های مهم حضرت زینب (س) برشمرد و با بیان این که این بانوی اسلام مطیع محض امام حسین(ع) بودند، تصریح کرد: پیروی از ولایت رمز موفقیت آن بانوی نمونه اسلام در رساندن پیام عاشورا به مردم آن دوران بوده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود حفظ حجاب اسلامی و عفت عمومی را مهم ترین پیام حضرت زینب(س) دانست و خاطرنشان کرد: این بانوی نمونه اسلام بهترین الگو برای بانوان است.

 

وی با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند بهره گیری از اندیشه های آن بانوی ارزشمند است، ادامه داد: حرکت در جهت تفکر و اندیشه‌های حضرت زینب(س) همان حرکت در جبهه ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام علیزاده اقتدار و عظمت امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به پشتوانه مکتب ارزشمند عاشورا و اندیشه های ناب حضرت زینب(س) دانست و تصریح کرد: آن بانوی نمونه اسلام باید الگوی ولایت مداری برای ما قرار گیرد.

 

وی با تأکید براین که بانوان جامعه ما امروز باید با تأسی از حضرت زینب(س) مدافع فرهنگ علوی و فاطمی باشند، تصریح کرد: تنها با تبعیت از ولایت فقیه می توانیم جامعه فاطمی و زینبی داشته باشیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی اشاره کرد و با بیان این که حضرت زینب(س) باید الگوی بانوان جامعه اسلامی در حفظ و حراست از عفاف و حجاب باشند، ادامه داد: حفظ حجاب زینبی و تبیین اندیشه‌های آن حضرت در بین بانوان ولایی کشور ضرورت امروز جامعه ما است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات