۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۲۲۹۶۷۷
عضو خبرگان رهبری:

خطبه های حضرت زینب عاشورا را جاوانه کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: امروزه عزاداری های حسینی را مدیون حضرت زینب (س) هستیم که با روشنگری های خود مردم را با اهداف قیام امام حسین(ع) و جنایت یزیدیان آشنا کرد و نهضت عاشورا را جاودانه ساخت.
حجت الاسلام ديرباز، نماينده مردم آذربايجان غربي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در همایش رهروان زینبی که در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد، با اشاره به صبر و تحمل حضرت زینب در کربلا، گفت: در روز عاشورا هر کدام از صحابه و فرزندان امام حسین(ع) که به شهادت می رسید حضرت زینب برای عرض تسلیت به محضر امام حسین (ع) می رسیدند، اما بعد از شهادت دو فرزند خود در خیمه نشست و بیرون نیامد تا مبادا امام حسین(ع) با دیدن ایشان شرمنده شود و از خواهرش خجالت بکشد.

 

وی حضرت زینب (س) را اسوه صبر و شکیبایی خواند و گفت: بر اساس روایات امام حسین (ع) از خداوند خواسته بود که به حضرت زینب (س) صبر عظیم عنایت کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به نقش تأثیرگذار حضرت زینب (س) در انتقال واقعه عاشورا و رسوایی حکومت بنی امیه گفت: نقش اول نهضت عاشورا بعد از امام حسین (ع)، حضرت زینب (س) است که با بیان خطبه ها و سخنرانی های خود مردم را از اهداف قیام حسینی آگاه و پایه های حکومت بنی امیه را سست کرد.

 

وی با بیان این که امروز این عزاداری ها را مدیون حضرت زینب (س) هستیم که با روشنگری های خود مردم را با فلسفه قیام عاشورا و جنایت یزیدیان آشنا کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به ویژگی های امام سجاد(ع) گفت: امام سجاد (ع) نیز در کنار حضرت زینب (س) نقش مؤثری در تبیین اهداف قیام عاشورا و برملا کردن جنایات یزیدیان داشت.

 

وی با اشاره به صحیفه سجادیه گفت: مردم از ادعیه ها و مفاهیم متعالی این کتاب غافل نشوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز با اشاره به روایتی در خصوص ازدواج امام سجاد (ع) با دختری ثروتمند گفت: بسیاری از مردم آن دوران امام سجاد را به خاطر این عمل مزمت می کردند که امام سجاد در پاسخ فرمودند: «من به علت ثروت با این دختر ازدواج نکرده ام بلکه به خاطر عفاف و حیا ایشان را به عنوان همسر برگزیده ام

 

وی با بیان این که جوانان به معیارهای اعتقادی و فرهنگی در همسرگزینی توجه کنند، تصریح کرد: امام سجاد (ع) برای از بین بردن ارزش پوشالی پول و مقام که به عنوان معیار ازدواج در نظر گرفته می شود این کار را انجام داد تا ضمن کاهش فاصله طبقاتی، جوانان را به انتخاب همسرانی کفو از نظر اعتقادی و فرهنگی ترغیب کند.

 

فریاد آزادی خواهی ملت ها نشأت گرفته از نهضت حسینی است

 

عضو خبرگان رهبری آزادی و آزادگی و ظلم ستیزی را از اهداف قیام عاشورا خواند و گفت: اگر امروز فریاد آزادی خواهی ملت ها به گوش می رسد مدیون نهضت حسینی است.

 

وی با اشاره به تخریب حرم امام حسین (ع) از سوی متوکل عباسی گفت: با این وجود بارگاه امام حسین(ع) تاسوعا و عاشورای امسال شش میلیون زائر داشت درحالی که حجاج امسال بیش از سه میلیون نفر بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز به تفکر غلط وهابیت در خصوص زیارت مرقد معصومان (ع) گفت: برخلاف نظر وهابیون که زائران مرقد مطهر معصومان را کافر می دانند، مسلمانان این افراد را به عنوان عبد صالح، بنده مخلص خداوند و واسطه دریافت فیض الهی دانسته و به زیارت مرقد آنها می روند.

 

گفتنی است، همزمان با سراسر کشور همایش رهروان زینبی با حضور پر شور بانوان در امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد./936/پ202/ب4

ارسال نظرات