۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۲۲۹۶۹۷
طیب‌نیا مطرح کرد؛

اعتراف دشمنان به آینده روشن اقتصاد ایران/ نشانه‌های بهبود اقتصادی در کشور دیده می‌شود

خبرگزاری رسا ـ وزیر اقتصاد با بیان این‌که دشمنان بر آینده روشن اقتصاد ایران انگشت تأیید و تأکید گذاشته‌اند، گفت: زمینه‌‌های تسلط بر رکود و تورم فراهم شده است، نشانه‌های بهبود اقتصادی در کشور دیده می‌شود و این امر چشم‌انداز روشنی را از فردای بهتر برای مردم ایران بروز می‌دهد.
علي طيب نيا وزير اقتصاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد و دارایی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران پیش از تشریح وضعیت اقتصادی کشور و دستاوردهای مهم دولت در این حوزه، یکی از پیام‌های قیام امام حسین(ع) را مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و زیاده‌خواهی عنوان کرد و حرکت قهرمانانه مردم ایران در مواجهه با تحریم‌های اقتصادی را نمونه آشکار غلبه فرهنگ حسینی خواند.
 
وی افزود: بنای ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تعامل با جهان و کمک به ثبات و آرامش در منطقه بود اما قدرت‌های غربی از همان ابتدا به مخالفت با انقلاب برخاستند و جنگ و تحریم‌های اقتصادی را بر مردم تحمیل و برای تحقق تحریم‌های گسترده و بی‌سابقه و منصرف کردن مسؤولان کشور از پیگیری حقوق ملت، تلاش کردند.
 
وزیر اقتصاد تحریم اقتصادی را یک ظلم آشکار به مردم و عملی غیر انسانی و ضد بشری خواند و تصریح کرد: تحریم اقتصادی پرونده سیاه عملکرد قدرت‌های جهانی علیه مردم ایران را قطورتر می‌کند، اما دولت و مردم نشان دادند که در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی که سلطه‌جویان حقوق حقه ملت را نشانه گرفته‌اند و قصد زیاده‌خواهی و زورگویی دارند پیروان راستین سرور آزادگان جهان اباعبدالله الحسین‌(ع) هستند و در برابر ظلم و ستم ایستادگی می‌کنند.
 
طیب‌نیا با بیان این‌که ملت ایران علاقه‌مند به حفظ و گسترش روابط با همه ملت‌ها هستند، اما از حقوق خود صرف‌نظر نخواهند کرد و این تداوم ایستادگی، غرب را وادار به احترام به حقوق حقه ملت خواهد کرد، اظهار داشت: ملت به مستکبران نشان داد که قادر است مکر آنان را به خودشان برگرداند، از آسایش چند روزه بگذرد اما در برابر ظلم ظالمان کرنش نکند.
 
وی در ادامه بخش عمده تحریم‌های اقتصادی از سال 90 را بر دو محور محدود کردن صادرات نفت ایران و مبادلات ارزی و بانکی و نیز محدودیت دسترسی به منابع ارزی ایران و امکان خرید کالا و خدمات از خارج عنوان و ابراز کرد: اگر در محور دوم موفق می‌شدند حتی در صورت صادرات نفت نمی‌توانستیم نیازهای خود را از خارج وارد کنیم بنابراین مصرف کشور و تولید ایران با وقفه و تعطیلی مواجه می‌شد، اما آنها موفق نشدند.
 
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان این‌که دشمنان تحریم‌ها را در شرایطی به ما تحمیل کردند که در اوج وابستگی به نفت و واردات کالاها و خدمات از خارج بودیم، گفت: ‌بر خلاف آن چیزی که آموزه‌های اقتصاد مقاومتی به ما می‌آموزد طی سال‌های گذشته در نتیجه سیاست‌های اقتصادی وابستگی ما به نفت و واردات از خارج افزایش یافته بود.
 
وی با تأکید بر این‌که مردم ایران در کنار دولتمردانشان ایستادند و تحریم‌ها را خنثی کردند، تصریح کرد: مردم در حماسه سیاسی پرشکوه سال 92 با حضور چشمگیر و دشمن‌شکن در صحنه انتخابات زمینه‌ساز پیروزی ملت ایران بر ترفندهای دشمنان این کشور شدند و امروز بر اثر این هوشیاری و پایمردی، ایران با ثبات‌ترین و امن‌ترین کشور منطقه است.
 
وی ثبات‌آفرینی و آرامش‌بخشی، ‌کنترل تورم و التهاب در بازارهای مختلف و خروج از رکود و دستیابی به رونق تولید را دو محور وزارت اقتصاد و دارایی برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی برشمرد و ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب را دستیابی به رشد اقتصاد بالا، پایدار، ‌مستمر، درون‌زا، ‌برون‌نگر و انعطاف‌پذیر خواند.
 
طیب‌نیا با بیان این‌که بدون رشد اقتصادی بالا و افزایش توان تولید کشور امکان دستیابی به استقلال اقتصادی و سیاسی وجود ندارد و نمی‌توان رفاه را برای عامه ملت ایران تأمین کرد و با فقر و نابربری جنگید و موقعیت ایران را در عرصه بین‌الملل بهبود بخشید، هدف اصلی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را دستیابی به رشد اقتصادی بالا عنوان کرد.
 
وی با بیان این‌که دشمنان بر آینده روشن اقتصاد ایران انگشت تأیید و تأکید گذاشته‌اند، به ارائه گزارشی از وضعیت رو به بهبود اقتصاد کشور پرداخت و گفت: زمینه‌‌های تسلط بر رکود و تورم فراهم شده است، نشانه‌های بهبود اقتصادی در کشور دیده می‌شود و این امر چشم‌انداز روشنی را از فردای بهتر برای مردم ایران نوید می‌دهد./920/پ202/ج
ارسال نظرات