۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۲۲۹۷۰۵
آیت‌الله طباطبایی‌نژاد:

هیچ مذاکره‌کننده‌ای نمی‌تواند از خطوط قرمز نظام بگذرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اصفهان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای اخیر گفت: آمریکا بداند ما خط قرمزهایی داریم که هیچ مذاکره‌کننده‌ای از آن نمی‌تواند بگذرد که این خطوط به دست رهبری و ملت ایران است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه که در مسجد امام(ره) برگزار شد، با اشاره به مذاکرات 5+1 گفت: اوباما می‌گوید اگر ایران شرایط ما را قبول نکند عدم توافق برای ما از توافق کردن بهتر است، آمریکا بداند ما خط قرمزهایی داریم که هیچ مذاکره‌کننده‌ای از آن نمی‌تواند بگذرد که این خطوط به دست رهبری و ملت ایران است.

 

وی اظهار کرد: به دلیل زیاده‌خواهی‌های آمریکا به نظر می‌آید در این دوره نیز توافقی صورت نگیرد، طبق سخن رهبر معظم انقلاب تعداد سانتریفیوژهای ما باید به 190 هزار برسد، هیچ کسی نمی‌تواند ما را از این حق بین‌المللی محروم کند، باید در پای میز مذاکره حاضر شویم تا دشمنی این دشمنان آشکار شود.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به جنایت‌های داعش در عراق و سوریه افزود: مسأله آزار و اذیت آنان اسلام را نادرست جلوه می‌دهد که خوشبختانه این گروه با عملشان همه مسلمانان را از خود بیزار کردند، آنان هم سنی، هم شیعه و حتی مسیحی را هم می‌کشتند.

 

وی ادامه داد: قانون اسلام این نیست که شما در یک شهر بروید و با آنان به جنگ بپردازید و بعد زنان مردم را بین خود تقسیم بکنند، گروه داعش به عنوان این‌که خلیفه مسلمانان هستند و اسلام چهره اسلام را در جهان بد کردند.

 

امام سجاد روایت‌گری معصوم از واقعه کربلا

 

وی با بزرگداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و شهادت امام سجاد(ع) خاطرنشان کرد: سالگرد تولد امام سجاد(ع) با 34 سال فاصله دو روز بعد از امام حسین(ع) است و شهادت ایشان نیز دو روز بعد از شهادت امام حسین(ع) با 35 سال فاصله است.

 

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: امام سجاد(ع) یکی از شاهدان عینی واقعه کربلا و در واقع یک خبرنگار معصوم است، ایشان کاملا در واقعه کربلا و در راه برگشت حضور داشتند و نقش حضرت سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بی‌بدیل است.

 

وی با بیان این‌که هنگامی که حضرت زینب(س) در مسجد کوفه سخن گفتند، امام چهارم به ایشان فرمودند دیگر برای این جماعت سخن نگویید، اظهار کرد: امام سجاد(ع) جلوی صحبت زینب(س) را به این دلیل گرفت که آنان به درستی خاندان اهل‌بیت(ع) را می‌شناختند اما در شام ماجرای دیگری در کار بود.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در مسجد شام به امام چهارم ابتدا اجازه سخنرانی نمی‌دادند اما برخی گفتند این انسان سختی کشیده و مریض چه سخنی دارد که بیان کند، اجازه سخنرانی دادند و امام سجاد(ع) با خطبه خود در آن جا غوغا به پا کردند.

 

گریه‌های حضرت سجاد سیاسی بود

 

وی با بیان این‌که امام معصوم(ع) در سخنرانی خود در مسجد شام نوعی معجزه انجام دادند، ابراز کرد: در آن خطبه 72 صفت از خود و امام حسین(ع) بیان کردند و کار کرد که یزید دید که کاری است که نمی‌تواند اسیران کربلا را در شام نگاه دارد و به توجیه عمل خود در کربلا پرداخت.

 

امام جمعه اصفهان با اشاره به این‌که امام سجاد(ع) در طول دوران حیات خود پس از کربلا درباره مصایب کربلا بسیار گریستند، اظهار کرد: گریه‌های ایشان سیاسی بود، آب می‌دیدند، گریه می‌کردند، غذا می‌خوردند گریه می‌کردند اگر گوسفندی را برای ذبح کردن می‌دیدند نیز گریه می‌کردند.

 

وی با اشاره به روز یکشنبه روز کیفیت خاطرنشان کرد: انسان باید کار خود را با کیفیت انجام دهد، یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند این است که جنس خارجی نگیریم و البته در مقابل صنعتگران باید کار خوب انجام دهند.

 

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد گفت: صنعت‌گران ما باید سعی کنند هر محصولی که تولید می‌کنند بهتر از آن درست کنند، ژاپنی‌ها و کشورهای مشرق‌زمین یکی از خصوصیاتشان این است که همواره به دنبال درست کردن بهترین جنس از آن چه که در بازار موجود است بپردازند.

 

وی ابراز کرد: در حدیث است که خداوند دوست دارد بنده مؤمن را هنگامی که کاری انجام می‌دهد آن را به بهترین نحو انجام دهد، برخی از اجناس ما در ایران نیز از نوع خارجی آن بهتر است و ما نیز باید در جهیزیه دادن‌ها به دنبال ترویج کالای ایرانی استفاده کرد.

 

تشییع پیکر شهید صنعتی سیچانی

 

وی همچنین در خطبه اول با اشاره به ویژگی‌های اشاره شده در قرآن درباره صفات نمازگزاران افزود: این صفات اشاره شده در قرآن همان ویژگی‌های سبک زندگی اسلامی است، نخستین ویژگی نمازگزاران این است که تحمل فقر، مصیبت و مانند آن را دارند و جزع و فزع نمی‌کنند.

 

امام جمعه اصفهان ابراز کرد: ایمان بیشتر با کار کردن روی نماز به دست می‌آید، تقویت نماز به دنبال همان تقویت در دین است، امام صادق(ع) می‌فرماید مؤمن از کوه محکم‌تر است، مؤمن شدید‌تر از قطعه‌های آهن است، هیچ مصیبتی مؤمن را منحرف نمی‌کند.

 

گفتنی است پس از پایان نماز جمعه پیکر شهید سعید صنعتی سیچانی، جانباز 70 درصد که در روز شهادت امام سجاد(ع) به یاران شهیدش پیوست از سوی مردم نمازگزار و خداجوی اصفهان تشییع شد./914/پ201/ب4

ارسال نظرات