۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۲۹۷۲۰
آیت‌الله صفایی بوشهری:

آزادی آیت‌الله نمر خواسته همه مسلمانان و آزادگان جهان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر گفت: تمام مسلمانان و تمام آزادگان جهان یک‌صدا خواهان آزادی آیت‌الله نمر هستند.
آيت‌الله صفايي بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بوشهر به یکی از آموزه‌های سبک زندگی اشاره کرد و گفت: انسان باید در زندگی خود شرم و حیا داشته باشد که این‌یک فضیلت عرفانی، اخلاقی و الهی است.
 
 
وی ادامه داد: گاهی شرم هم آن ‌قدر قوی است که خود انسان از خود شرم دارد ولو اینکه در تنهایی باشد که عمل زشتی را انجام دهد.
 
 
آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: این مواردی که گفته شد موارد دنیایی است که انسان برای آبروی خود و با کسب شخصیت انسانی‌های مقابل خود انجام می‌دهد.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: حیا و شرم در فطرت انسان است اما حیا و شرمی بزرگ‌تر داریم که اساس این آموزه اخلاقی است و اینکه انسان در محضر خدا است و او را ناظر بر اعمال خود می‌داند و اگر کسی به این درجه و مرتبه از عرفان الهی نائل شود، آن انسان در مسیر کمال و رشد است؛ یکی منازل عرفان حیا و شرم است.
 
 
امام‌جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود با محکوم کردن تروریست‌های عربستانی در حمله به عزاداران حسینی گفت: این‌ها از همان نسل قاتلان اباعبدالله(ع) و یارانش در کربلا هستند و نمی‌خواهند نام خاندان پیامبر در فضای جامعه جهانی و شرایط کنونی مطرح شود.
 
 
خطیب نماز جمعه بوشهر ادامه داد: این‌ها فکر می‌کنند نور خدا با این حرکات خاموش می‌شود، اگر این‌ها فکر می‌کردند دارای اندیشه قوی و تاریخی هستند هیچ‌وقت این کارها را نمی‌کردند، یزید نتوانست نور امام حسین(ع) را خاموش کند و مشاهده می‌کنید در تمام سرزمین‌های اسلامی نام امام حسین(ع) است.
 
 
آیت‌الله صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: اهل‌بیت عصمت و طهارت تجلی نور خدا در جامعه هستند و هر کاری که این تروریست‌ها می‌کنند آوازه و تأثیرگذاری کلام خاندان رسول خدا(ص) بیشتر خواهد شد.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر تأکید کرد: آینده جهان، آینده حسینی است و این انقلاب بشارت‌دهنده حاکمیت مهدی(عج) آل محمد در آینده بسیار نزدیک است.
 
 
وی در ادامه در رابطه با حکم اعدام آیت‌الله نمر توصیه‌ای به سران کشورهای عربی به‌ویژه عربستان داشت و گفت: تمام مسلمانان و تمام آزادگان جهان یک‌صدا خواهان آزادی این روحانی شیعی هستند و اگر شما کوچک‌ترین تعرضی به این روحانی بزرگوار انجام دهید، مشخص می‌شود که شما دارای چقدر شور و مدیریت و مراعات حقوق بشر هستید.
 
 
خطیب نماز جمعه بوشهر افزود: تمام ملت ایران و شیعه، به‌ویژه جنوب ایران خواهان آزادی این روحانی شیعه هستند نه اینکه در حکم اعدام تخفیف دهید و بعد به حبس ابد محکوم شود، که شاید از همان اول هم خواسته شما این بوده که بگویید به خاطر فشارهای مردم به حبس ابد تخفیف داده ‌شده است.
 
 
امام‌جمعه بوشهر در ادامه از تمامی برگزارکنندگان مراسم عزاداری اباعبدالله حسین(ع) تشکر و قدردانی کرد و گفت: الحمدالله سال‌به‌سال این مراسم پرشکوه‌تر و پرمحتواتر می‌شود و بدانید کوچک‌ترین کار در این مسیر، بزرگ‌ترین اجر را خواهد داشت.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر به جلسه مهی که گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران به‌زودی خواهند داشت اشاره و ابراز داشت: به گروه مذاکره کننده سفارش می‌کنم که باعزت، همت، اقتدار، تعصب و با حمایت این مردم و مقام معظم رهبری از تمامی حق ‌و حقوق مردم در جریان هسته‌ای و تلاش‌های  نخبگان این عرصه دفاع کنید.
 
 
وی ادامه داد: دشمن این‌گونه است که اگر یک امتیاز بگیرد حالتی به او دست می‌دهد که فضا برای امتیاز گیری بیشتر باز می‌شود و شما باید باقدرت وارد شوید و بدانید آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند./833/پ202/ب4
ارسال نظرات