۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۲۲۹۷۶۱
امام جمعه اراک:

اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل تحریم ها بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اراک گفت: بزرگترین درس کربلا تقوا مداری از دنیا پرستی، مقام پرستی و دین فروشی است و امام حسین(ع) با شهادت خود و یاران باوفایشان درس تقوا مداری را به پیروان خود آموختند.
اقتصاد مقاومتی کشور را در مقابل تحریم ها بیمه می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اراک، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در مصلی بیت‌المقدس اراک اظهار کرد: بزرگترین درس کربلا تقوا مداری از دنیا پرستی، مقام پرستی و دین فروشی است و امام حسین(ع) با شهادت خود و یاران باوفایشان درس تقوامداری را به پیروان خود آموختند.

 

امام جمعه اراک اظهار کرد: در واقعه عاشورا به خوبی تقابل میان حق و باطل نمایان شد و نتیجه و ثمره آن به نحو احسنت مشخص شد، از طرفی یزیدیان که در پی جاه، مقام و دنیاپرستی بودند و مرتکب چنین جنایات زشت و ننگینی در تاریخ شدند و در مقابل اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان که با عشقی که به خدا واهل بیت (ع) ایشان داشتند پا به عرصه میدان کربلا گذاشتند و از اسلام ناب که یادگار جد بزرگوارشان رسول اکرم (ص) بود، پاسداری کردند و نشان دادند که هرکس که باخدا باشد خدا نیز با اوست.

 

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: واقعیت عاشورا با خطبه‌های کوبنده حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) تبیین شد و این خطبه های رسا و آتشین و غرا بود که زمینه ویرانی حکومت منحوس بنی امیه لعنت الله را فراهم ساخت.

 

امام جمعه اراک در ادامه با اشاره به تحریم‌های دشمنان بر علیه ایران اظهار کرد: با توجه به فرموده رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره): بزرگترین خدمتی را که اگر آمریکا به ایران کرده باشد! شاید همین تحریم‌ها است، چراکه همین تحریم‌ها منجر به ایستادگی و مقاومت ملت ایران و همچنین خودباوری در عرصه تولید مایحتاج خود شد.

 

وی افزود: امیدواریم مذاکرات 1+5 به نتیجه برسد و اگر به نتیجه ای نرسید و تحریم ها برداشته نشدند، اینها نمی‌تواند سبب تسلیم ملت ایران در برابر خواسته‌های آنان شود و ما با بکارگیری و تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان و ظرفیت داخل کشور می‌توانیم در مقابل این تحریم‌ها ایستادگی کنیم.

 

وی همچنین تصریح کرد: هرکدام از استان‌های کشور دارای ظرفیت‌های تولیدی مناسبی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است که ما باید از آن‌ها نهایت استفاده را بکنیم.

 

آیت الله دری نجف‌آبادی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان مرکزی گفت: استان مرکزی نیز با ظرفیت‌های تولیدی مناسبی که در بخش‌های مختلف به ویژه در بخش کشاورزی و صنعت دارد می‌تواند قدم‌های خوبی را در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد، و ما در استان باید صادرات یک میلیاردی که محصولات پتروشیمی را شامل نشود داشته باشیم.

 

وی با اشاره به تجاوزهای‌ وحشیانه اسرائیل به مسجدالاقصی و همچنین بستن درهای مسجد به روی نمازگزاران فلسطینی، گفت: مسجدالاقصی قبله‌گاه تمامی مسلمانان جهان است و اسرائیلی ها نمی توانند با اهرم زور و فشار مسجدالاقصی را از مسلمانان و نمازگزاران خالی کنند.

 

وی تصریح کرد: دنیا این را نباید فراموش کند که این مکان متعلق به دنیای اسلام است و هیچ متجاوزگری نمی‌تواند آن را از مسلمانان بگیرد، لذا همۀ ما در شعار و عمل باید کمک کنیم تا این مسجد از چنگال رژیم اشغالگر اسرائیل خارج شود و کشورهای مسلمان باید با همت و اراده جمعی خود مانع از تجاوزات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مسجدالاقصی شوند و دستان آنها را به حول و قوه الهی کوتاه کنند./828/پ201/ب

ارسال نظرات