۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۲۲۹۷۹۹
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(4)

معرفی 21 نشریه فرهنگی در سامانه مطبوعاتی دفتر تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ سامانه مطبوعاتی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به معرفی و آشنایی اهالی رسانه با ساختار، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این مرکز اسلامی حوزوی از جمله 21 نشریه در قالب دوهفته‌نامه، ماهنامه، دوماهنامه و فصلنامه می‌پردازد.
سامانه مطبوعاتي دفتر تبليغات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سامانه مطبوعاتی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی به معرفی و آشنایی اهالی رسانه با ساختار، ظرفیت‌ها و فعالیت‌های این مرکز اسلامی حوزوی از جمله 21 نشریه در قالب دوهفته‌نامه، ماهنامه، دوماهنامه و فصلنامه می‌پردازد.

 

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در بدو پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و از آغاز پیروزی شکوه‌مند انقلاب اسلامی با گذشت 34 سال با افزایش مستمر توانایی‌های خود و با ایفای نقش واسط میان حوزه‌های علمیه،‌ نظام و نهادهای مردمی تلاش برای رفع نیازهای دینی و فرهنگی، جایگاه ویژه‌ای در میان سازمان‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی کشور پیدا کرده است.

 

بر اساس این گزارش، تبیین، تبلیغ و گسترش باور، بینش و ارزش‌های اسلامی و انقلابی و نیز تعمیق و توسعه دانش و معرفت اسلامی بخشی از اهداف کلی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم است.

 

دفتر تبلیغات اسلامی با بیش از سه دهه فعالیت مداوم در عرصه فرهنگ دینی با بهره‌گیری از رهنمود‌های گران سنگ حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و با تکیه بر مجموعه منابع انسانی حوزوی و دانشگاهی فاضل، نواندیش و ارزش‌گرا در منظومه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و مؤسسات وابسته‌ای چون پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دانشگاه باقرالعلوم(ع) و بوستان کتاب حضور پیشگام و مؤثر خود را در عرصه‌های مختلف به اثبات رسانده به گونه‌ای که در بسیاری از مراکز تصمیم ساز و تصمیم گیر مشارکت فعال دارد.

 

این مرکز اسلامی حوزوی با تأکید بر این‌که «تولید و ترویج تفکر و فرهنگ دین محور، باید متصل به خاستگاه تاریخی آن یعنی حوزه‌های علمیه و روحانیت باشد» محورهای ظرفیت‌سازی، هوشمندی محیطی، جدیت در تعمیق محتوایی، اهتمام مضاعف با اولویت عرصه فرهنگ، برخورداری از نگرش فرابخشی و اسنجام بخشی ساختاری و تسهیل فرآیندی را مورد اهتمام جدی قرار داده است.

 

بر این اساس، دفتر تبلیغات اسلامی با هویت نهادی حوزه‌ای، انقلابی،‌ فرهنگی، تبلیغی، علمی، پژوهشی، آموزشی و انتشاراتی و مطبوعاتی و با ایفای نقش واسط فعال میان حوزه‌های علمیه و نظام اسلامی و نیازهای دینی جامعه به شجره طیبه‌ای در عرصه فرهنگ بدل گشته و ثمرات فراوانی عرضه می‌کند.

 

دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم در راستای اهداف و ماموریت اهداف و ماموریت‌های خود، تعداد 21 نشریه را به صورت دوهفته‌نامه، ماهنامه، دوماهنامه و فصلنامه منتشر کرده است.

 

بخشی از نشریات دفتر تبلیغات اسلامی با عناوین «علوم سیاسی»، «تاریخ اسلام»، «آیین حکمت»، «فرهنگ پژوهش»، «فقه»،«نقد و نظر»، «آیینه پژوهش» و «اسلام و مطالعات فرهنگی اجتماعی» در حال انتشار از سوی معاونت آموزشی و دانشگاه باقرالعلوم(ع) و نیز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است.

 

همچنین نشریات «آفرینه»، «پیام زن»، «مجله مهیار»، «سلام بچه‌ها»، «پوپک»، «سنجاقک»، «اخلاق»، «پژوهش‌های قرآنی»، «جستار»، «ادبیات دینی»، «نشانه» و «مطالعات اجتماعی دین» به همت شعبه خراسان رضوی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز فرهنگی هنری در حال انتشار هستند./997/پ200/س

ارسال نظرات