۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۲۹۸۰۷
امام جمعه تبریز:

خانواده شهدا مایه خیر و برکت جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله شبستری تأکید کرد: سبک زندگی خانواده‌های شهدا در تربیت فرزندانی صالح و متدین الگویی برای دیگر اقشار جامعه است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با خانواده شهیدان یعقوب، رضا و محمد آذرآبادی‌حق اظهار داشت: خانواده شهدا همچون خود شهیدان مایه خیر و برکت برای جامعه و نظام اسلامی هستند.

 


وی با بیان این‌که سبک زندگی خانواده‌های شهدا در تربیت فرزندانی صالح و متدین الگویی برای دیگر اقشار جامعه است، خاطرنشان کرد: به یقین شهیدان در سایه تربیت درست والدین خود به حقیقت جایگاه شهادت پی برده و در این راه گام برداشته و به درجه رفیع شهادت نایل شده اند.

 


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که شهدا برای برقراری احکام اسلامی در کشور جان خود را فدا کردند، گفت: اهمیت و ضرورت رعایت موازین اسلامی به ویژه حجاب اسلامی بارها مورد تأکید قرار گرفته است، در حقیقت شهدا برای حفظ حجاب بانوان به جنگ با دشمنان عازم جبهه‌ها شدند.

 


وی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را دیگر هدف جهاد شهدا دانست و گفت: خوشبختانه ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در اولویت برنامه‌های فرهنگی نهادهای اجرایی استان قرار گرفته است، که بانوان سپاهی و بسیجی به همکاری کادر نیروی انتظامی در ترویج فرهنگ عفاف  و حجاب تلاش خواهند کرد.

 


آیت الله شبستری تجلیل از بانوان محجبه در محیط های اداری را مایه دلگرمی این قشر نسبت به رعایت حجاب در محیط اداری دانست و ادامه داد: هرچند استاندار آذربایجان شرقی موضوع رعایت حجاب را به ادارات ابلاغ کرده است، اما در این زمینه باید افزون بر دستورالعمل های اداری به صورت عملی نیز اقدامات جدی صورت گیرد.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی در ترویج فساد و بی‌عفتی در جامعه اظهار داشت: یکی از عوامل اصلی افزایش بدحجابی در جامعه گرایش برخی خانواده‌ها به سمت فیلم‌ها و سریال‌های ضداخلاقی شبکه‌های فارسی‌زبان ماهواره ای است.

 


همچنین حسن آذرآبادی‌حق، پدر شهیدان آذرآبادی در این دیدار با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در استان و دیدار آیت الله شبستری با خانواده های شهدا و ایثارگران اظهار داشت: برای برپایی نظام اسلامی شهدای بسیاری تقدیم انقلاب شده، برای پدران و مادران شهدا مورد قبول نیست که عده‌ای با بدحجابی نسبت به خون شهیدان دهن‌کجی بکنند.

 


وی بر ضرورت رعایت اصول اسلامی به ویژه حجاب در جامعه تأکید کرد و گفت: ایران یک کشور اسلامی است و همه جا نشانه های شهدا، جانبازان و ایثارگران به چشم می خورد و باید از سرمایه ای که با خون هزاران شهید به دست آمده با تمام قوت دفاع کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات