۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۸۱۷
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

مقابله با هجمه های فرهنگی نیازمند انسجام در برنامه ها است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با اقدامات جزیره ای نمی توان به توسعه فرهنگی کشور امید داشت، گفت: مقابله با هجمه های فرهنگی نیازمند انسجام در برنامه های فرهنگی است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) از نهضت حسینی به عنوان میراثی ماندگار در تاریخ بشریت یاد کرد و گفت: نهضت عظیم عاشورا امروز به عنوان فرهنگی جهان شمول در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را مهم ترین هدف قیام حسینی یاد کرد و افزود: سید و سالار شهیدان با هدف زنده نگه داشتن دین رسول خدا قیام کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی بوده و هستند، خاطرنشان کرد: امروز آحاد جامعه اسلامی باید در عزاداری ها به دنبال کسب معرفت حسینی باشند و از توجه به ظواهر دوری کنند.

 

آیت الله طبرسی، ماه محرم را فرصت مناسبی در جهت تبیین نهضت عاشورا دانست و گفت: وعاظ و خطبا باید از این فرصت برای انتقال آرمان ها و ارزش های نهضت حسینی به جامعه استفاده کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، حقایق ماه محرم را حقایق ابدی دانست و با بیان این که آرمان ها و ارزش‌های نهضت حسینی با توطئه افکنی های دشمنان اسلام تضعیف نخواهد شد، گفت: با وجود همه تلاش های دشمنان اما آرمان ها و ارزش های قیام امام حسین هر روز تقویت می شود.

 

وی ﺑﻪ رﺳﺎﻟﺖ ﻣﮫﻢ ﺷﻮرای ﻓﺮھﻨﮓ ﻋﻤﻮﻣﯽ در اﺻﻼح ﻓﺮھﻨﮓ ﺣﺎﮐﻢ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺷﺎره ﮐﺮد و ﮔﻔﺖ: ﯾﮑﯽ از وظﺎﯾﻒ ﻣﮫﻢ اﯾﻦ ﺷﻮرا اﺻﻼح ﺧﺮده ﻓﺮھﻨﮓ ھﺎ اﺳﺖ.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺎﻟﺐ ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی اﺻﻮل دﯾﻨﯽ و اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ، ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: اﻣﻮر ﻓﺮھﻨﮕﯽ ر ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺑﺎﯾﺪ طﻮری ﺳﺎﻣﺎﻧﺪھﯽ ﺷﻮد ﮐﻪ ﺳﺒﮏ زﻧﺪﮔﯽ اﺳﻼﻣﯽ در ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺟﺮاﯾﯽ ﺷﻮد.

 

ﻧﻤﺎﯾﻨﺪه ﻣﺮدم ﻣﺎزﻧﺪران در ﻣﺠﻠﺲ ﺧﺒﺮﮔﺎن رھﺒﺮی، اﺷﺎﻋﻪ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ را ﯾﮑﯽ از ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ راھﮑﺎرھﺎی رﺷﺪ و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﻓﺮھﻨﮕﯽ ﺟﺎﻣﻌﻪ داﻧﺴﺖ و ﮔﻔﺖ: ﻓﺮھﻨﮓ ﻏﺮب ﻧﺒﺎﯾﺪ ﺑﺎ آزادیھﺎی ظﺎھﺮی و دروﻏﯿﻦ ﺧﻮد ﺑﺎ ﻓﺮھﻨﮓ اﺻﯿﻞ اﺳﻼﻣﯽ، اﯾﺮاﻧﯽ ﺟﻮاﻧﺎن ﮐﺸﻮر در ھﻢ آﻣﯿﺨﺘﻪ ﺷﻮد.

   

وی ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ ﻓﺮھﻨﮓ ﻧﺎب دﯾﻨﯽ ﺑﺎﯾﺪ در اﻗﺼﯽ ﻧﻘﺎط ﺟﮫﺎن ﻧﮫﺎدﯾﻨﻪ ﺷﻮد، اداﻣﻪ داد: اﻣﺮوز ﻧﻈﺎم ﻣﻘﺪس ﺟﻤﮫﻮری اﺳﻼﻣﯽ اﯾﺮان در ﺟﮫﺎﻧﯽ ﺷﺪن اﺳﻼم ﻧﺎب رﺳﺎﻟﺖ ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ ﺑﺮ ﻋﮫﺪه دارد.

 

امام جمعه ساری با بیان این که با اقدامات جزیره ای نمی توان به توسعه فرهنگی کشور امید داشت، خاطرنشان کرد: مقابله با هجمه های فرهنگی نیازمند انسجام در برنامه های فرهنگی است.

 

وی بر ضرورت تقویت وحدت حوزه و دانشگاه برای توسعه فرهنگی کشور تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه و دانشگاه به عنوان دو مرکز علمی بزرگ کشور نقش بسیار اثرگذاری در توسعه فرهنگ دینی بر عهده دارند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به برخی معظلات فرهنگی در کشور اشاره کرد و افزود: مسؤولان کشور باید با برنامه ریزی مناسب در جهت رفع این مشکلات گام بردارند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات