۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۲۹۸۱۸
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی:

شورای فضای مجازی برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات تشکیل جلسه دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ایجاد شبکه ملی اطلاعات را برای حفظ فرهنگ دینی و بومی کشور ضروری دانست و از دولت خواست که هرچه سریع‌تر جلسه شورای فضای مجازی را برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات تشکیل دهد.
منصور حقيقت‌پور نايب رييس کميسيون امنيت ملي

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره وقفه ایجاد شده در راه‏اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: وابستگی کشور در اینترنت و شبکه‏های مجازی به سرور‏های غربی-صهیونیستی معضلی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که مسؤولان باید در رفع آن بکوشند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: برای از بین بردن سلطه اطلاعاتی غرب باید شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و سرمایه گذاری در این عرصه بسیار مهم و لازم است و این سرمایه گذاری باید به صورت نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم شود تا با ساماندهی دقیق و کارشناسی شده به نتیجه مورد نظر برسیم.

 

وی ایجاد شورای فضای مجازی را از سوی دولت خواستار شد و خاطرنشان کرد: این شورا که یک نیروی فرا قوه‏ای است باید با آغاز فعالیت جهادی خود و تسریع در سیاست‏گذاری‏های دقیق و مؤثر فعالیت خود را آغاز کند تا با کمک دولت و مجلس بتوانیم این فضا را به سمت و سوی صحیح هدایت کنیم.

 

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خطر‏های فرهنگی و دینی اینترنت را برای جامعه بسیار مهلک دانست و گفت: اینترنت یک فضای باز لیبرالیستی است که محیطی بسیار ضد فرهنگ و ضد دینی را فراهم آورده که برای مقاومت در برابر این شبکه باید به سمت ایجاد شبکه ملی اطلاعات برویم.

 

وی نفوذ فرهنگ را عامل تسلط بر جوامع دیگر خواند و ابراز داشت: در گذشته برای توسعه کشور‏ها به لشکر کشی‏های نظامی نیاز بود ولی امروزه تسلط فرهنگی به دیگر فرهنگ‏ها تضمین کننده کشور گشایی‏ها وتسلط‏های اقتصادی است.

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: شبکه‏های جدید اجتماعی مانند واتس‏آپ و وایبر شبکه‏های رایگانی است که برای جاسوسی از مردم جهان راه‏اندازی شده و باید بدانیم که غرب دلیلی ندارد که نرم افزار‏های رایگان در اختیار ما قرار دهد مگر این‏که سودی دیگر حاصل کنند.

 

وی ساماندهی شورای فضای مجازی را از طرف دولت خواستار شد و تأکید کرد: رسانه‏ها افکار، اندیشه و سبک زندگی مردم را مهندسی می‏کنند و برای مقاومت با رسانه‏های بیگانه باید با راه‏اندازی شورای فضای مجازی و سیاست‏گذاری‏های دقیق و فعالیت جهادگونه جلوی این غول ضد فرهنگی را بگیریم./1329/ت302/ی

ارسال نظرات