۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۲۲۹۸۳۸
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

حجاب و عفاف مهمترین لازمه ورود زن مسلمان به عرصه های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان این که حیا بزرگترین سرمایه برای زن مسلمان است، گفت: زنان ما با حفظ حیا و حجاب می‌توانند در عرصه‌هایی که جامعه اسلامی به آن ها نیاز دارد ایفای نقش کنند.
حجت السلام کاظم لطفيان مديرکل سازمان نتبليغات اسلامي بيرجند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع مبلغان خواهر اعزامی به نقاط مختلف خراسان جنوبی ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) با اشاره به جایگاه زنان در قیام عاشورای امام حسین(ع) گفت: در زمان دفاع مقدس، بانوان ما با الگو گرفتن از زنان در عاشورای امام حسین(ع) نقش تاثیرگذار و ارزنده‌ای ایفا کردند و توانستند با الگو برداری از حضرت زینب(س) در پشت جبهه و حتی دورن جبهه ها را مدیریت کنند.

 

وی با بیان این که عرصه‌هایی که زنان ما در جامعه امروزی می‌توانند ورود پیدا کنند تغییر کرده است، افزود: امروزه بانوان ما همانند مردان در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ورود پیدا کرده‌اند ولی زنان متعهد و مسلمانان ضمن ایفای وظایف اجتماعی رسالت های مادری خود را به نحو احسن انجام داده و رسالت تربیتی و مادری خود را فراموش نکرده اند و در درون خانه هم مانند صحنه های مختلف اجتماعی با قدرت و توان وارد شده اند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: در بسیاری از کشورها در موضوعات مختلف، شعار برابری میان زنان و مردان سر می‌دهند اما در حقیقت می‌بینیم که در این کشورها گاهی نقش‌های مخربی برای بانوان در نظر می‌گیرند و از طرفی هم پوشش و چادر بانوان جامعه اسلامی ما را زیر سوال می‌برند ولی در کشور خودشان اجازه نمی‌دهند حتی یک دختر جوان مسلمان با پوشش روسری وارد دانشگاه شود.

 

حجت الاسلام لطفیان با تأکید بر این که ما باید قبول کنیم نظام وجودی زن از مرد متفاوت است، گفت: در کشورهایی که اهمیتی به زنان نمی‌دهند شعار آزادی زنان سر می‌دهند و ما را محکوم می‌کنند که زنان شما در انقلاب اسلامی آزاد نیستند و نتیجه این می‌شود که زنان را حربه‌ای برای تبلیغ کالاهای لوکس می‌دانند.

 

وی با طرح این سوال که آیا بانوان ما باید به هر شغلی ورود داشته باشند، ادامه داد: در همین کشورهایی که شعار آزادی سر می‌دهند چه تعداد زنان روزانه برای کارهای غیراخلاقی به فروش می‌رسند حتی گروه‌های تروریستی داعش هم زنان مسلمان را می‌گیرند و به عنوان برده می‌فروشند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: نگاه غرب به زن یک نگاه ابزاری است ولی اسلام نگاه احترام آمیز بر مبنای نظام وجودی زن به او دارد.

 

حجت الاسلام لطفیان با بیان این که محدودیت در اسلام برای حضور زنان در بعضی از مشاغل در حقیقت تکریم زن مسلمان است، افزود: اسلام همواره به دنبال حفاظت از زن است و نمی خواهد گروه وجودی زن در مشاغل سخت و کارهای غیر اخلاقی پاکی و لطافت خود را از دست بدهد.

 

وی، حیا را بزرگترین سرمایه برای زن مسلمان عنوان کرد گفت: زنان ما با حفظ حیا و حجاب می‌توانند در عرصه‌هایی که جامعه اسلامی به آن ها نیاز دارد ایفا نقش کنند.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با تأکید بر این که زنان نقش زیادی در تربیت فرزندان بر عهده دارند، یادآور شد: زنان در حکومت امام زمان(ع) نیز نقش مهمی برعهده دارند./968/پ202/ب5

ارسال نظرات