۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۲۹۸۴۷
معاون تهذیب حوزه‌های علمیه:

سعادت بشر در گرو زندگی به سبک اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به تأثیر مهم اصول و عقاید دین اسلام در سبک زندگی گفت: در دنیا سبک های مختلفی برای زندگی کردن وجود دارد از میان آنها تنها سبک زندگی اسلامی می تواند بشر را به سعادت برساند.
حجت الاسلام هادي حسين خاني معاون تهذيب حوزه هاي علميه سراسر کشور

حجت‌الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به تأثیر اصول و عقاید دینی در سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: به طور مسلم سبک زندگی را جهان بینی و نوع نگاه هر فرد به زندگی می‌سازد.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در بیان آثار جهان بینی مادی در زندگی تصریح کرد: اگر کسی دنیا را اصل بداند و زندگی‌اش را بر اساس جهان بینی مادی تنظیم کند و به معاد اعتقاد نداشته باشد، خودش را مسؤول تعیین روش زندگی‌اش دانسته و به هر شکلی که دلش بخواهد زندگی می‌کند؛ مسلما چنین فردی به سعادت دنیوی و اخروی نخواهد رسید.

 

حجت‌الاسلام حسین خانی به نقش اعتقاد به خدا در زندگی اشاره کرد و افزود: در مقابل نگاه مادی، نگاه ایمانی و معتقد به خدا و قیامت وجود دارد که دنیا را محضر خداوند و مزرعه آخرت می‌داند و بر اساس آن زندگی‌اش را تنظیم می‌کند.

 

وی زندگی به سبک اسلامی را هدف‌دار و سعادتمندانه خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به این که در سبک زندگی اسلامی، خداوند مربی انسان است کارهای انسان نیز بر اساس خواست و رضایت خداوند صورت می‌گیرد.

 

حجت‌الاسلام حسین خانی با بیان این که سبک‌های مختلف زندگی انسان را به سعادت نمی‌رسانند تأکید کرد: زندگی ای به سعادت منتهی می شود که خداوند آن را تنظیم کرده باشد اما اگر بخشی از آن را خود انسان دست‌کاری کند و به میل خودش عمل کند نتیجه بخش نخواهد بود.

 

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با انتقاد از بی‌توجهی برخی نسبت به بخشی از احکام دینی در زندگی یادآور شد: خداوند می‌فرماید «وَیقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْضٍ وَنَکْفُرُ بِبَعْضٍ وَیُرِیدُونَ أَن یَتَّخِذُواْ بَیْنَ ذَلِکَ سَبِیلاً»کسانی که به برخی از آیات قرآن عمل می‌کنند اما برخی دیگر را رها کرده‌اند، می‌خواهند راه جدیدی را برای خود ایجاد کنند که حالت بینابینی داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام حسین خانی در پایان افزود: هر وسیله‌ای که ساخته می‌شود سازنده‌اش دفترچه‌‌هایی را برای راهنمایی و استفاده بهتر در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهد؛ خداوند نیز برنامه صحیح زندگی انسان را ترسیم کرده و دین جامع و کامل اسلام را در اختیار ما قرار داده است که زندگی به سبک اسلامی می‌تواند سعادت دنیا و آخرت را به همراه داشته باشد./908/ت302/ف

ارسال نظرات