۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳
کد خبر: ۲۲۹۸۶۱
حجت الاسلام جلالی:

عده ای درصدد تعبیر اختلاف سلیقه سیاسی برای فتنه و تطهیر آن هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیر معرفی شده علوم گفت: پیام مجلس کاملاً شفاف و گویا بوده و مجلس در رأس برنامه های خود ابتدا خط قرمز را مدنظر قرار داده که همان فتنه است.
حجت الاسلام حسين جلالي

حجت الاسلام حسین جلالی، رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، با اشاره به عدم رای اعتماد مجلس به وزیر معرفی شده علوم گفت: پیام مجلس کاملاً شفاف و گویا بوده و مجلس در رأس برنامه های خود ابتدا خط قرمز را مدنظر قرار داده که همان فتنه است.

 

وی با بیان این که این مسأله باید محرز شود که آیا فرد از فتنه بیزاری جسته است یا خیر، افزود: اعلام برائت و تبری از فتنه حداقل موضعی است که می توان در خصوص مسأله فتنه داشت و اگر فردی از این مسأله مبری باشد به صراحت اعلام می کند.

 

وی بر ضرورت چرایی فرار افراد معرفی شده از سوی دولت نسبت به فتنه تأکید کرد و گفت: باید ببینیم چرا این افراد حاضر نیستند مسأله فتنه را محکوم کرده و از آن برائت جویند که همه اختلاف مجلس و دولت به اعلام برائت از فتنه بر می گردد.

 

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر این که فتنه پاشنه آشیل اعتماد و عدم اعتماد بوده و عده ای درصدد هستند فتنه را به یک اختلاف سلیقه سیاسی تعبیر و آن را تطهیر کنند تا در گام های بعدی با مشکلی مواجه نشوند، بیان داشت: براساس دیدگاه رهبری فتنه فراموش نشدنی و نقطه عطف تاریخ انقلاب است و باید برای همیشه درسی برای آیندگان و عبرتی ازکارهای گذشته باشد که گرفتار چنین خطری نشویم.

 

رییس دفترآیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: مجلس با رأی عدم اعتماد، پیام قاطعی به دولت داد که ممکن است مجلس در بسیاری از مسائل به مصالحی تسامح کند اما از فتنه نمی توان گذشت و این پیام مهمی بود که مجلس داده است و دولت باید آن را دریافت کند و گویا آقای روحانی اصرار براین دارد که هر کسی را معرفی می کند باید از اصحاب فتنه باشد که این کش و قوس به نفع نظام نیست.

 

وی با بیان این که این اشتباه بارز دولت موجب وحدت و انسجام نیروهای ارزشی در داخل مجلس شد و در حال حاضر نیز وزیرنفت، صنعت و ارشاد در معرض اخطار از سوی مجلس هستند، خاطرنشان کرد: آقای روحانی نباید در سخنرانی های خود تعابیری را به کار ببرد که حساسیت مجلس را بیشتر کند که سخنرانی ایشان در زنجان و حمله به مجلس راجع به استیضاح آقای فرجی دانا یک لجبازی راجع به بورسیه ها بود و مجلس را به لجبازی و رانت متهم کرد که نتیجه اش تقابل میان دولت و مجلس شد و این به صلاح نظام نیست و مسؤولان ما باید صدای واحد داشته باشند که آن هم صدای نظام و ولایت است.

 

حجت الاسلام جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مذاکرات گفت: ما اگر ملاک ها را مدنظر قرار دهیم تحلیل وضعیت آینده کار بسیار آسانی است و کسی که برای سنجش رفتارها از اصول استفاده می کند درصد خطا به حداقل می رسد و رهبری بر اساس اصول و معیارهای دینی مذاکرات را از همان ابتدا پیش بینی کرده و فرمودند من به مذاکرات خوشبین نیستم و مذاکرات فایده ای در پی نخواهد داشت.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که غرب از ما نفت و گاز نخواسته بلکه دین ما را می خواهد و ما نمی توانیم دست از دین خود برداریم و باید تابع خط امام و رهبری باشیم، بیان داشت: دشمنی آمریکا با ما عمیق است و آمریکا قابل اعتماد نبوده و نیست و این مذاکرات هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

 

وی با بیان این که در مذاکرات بین المللی بده بستان های سیاسی مطرح است و بحث حق و باطل نیست، گفت: ما در مذاکرات همان ابتدا دست خود را خالی کردیم و با دست خالی سر میز مذاکره نشستیم و ابزارهای خوبی داشتیم نظیر اورانیوم بیست درصد نزدیک به پانصد کیلوگرم، 19هزارسانتریفیوژ، تأسیسات فردو و آب سنگین اراک و مهم تر از آن ها، امروز کلید حل مسأله خاورمیانه در دست ایران است.

 

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: این مسأله اهرم فشار خوبی علیه غربی ها است و آنها خوب می دانند چه سرمایه بزرگی دستمان است که می توانستیم پای میز مذاکرات حرف برای گفتن داشته باشیم، اما مدیران سیاسی ما یا ندانستند و یا نخواستند که از چنین ابزار مهمی استفاده کنند.

 

وی با بیان این که اگر تحریم آزاد شود وضعیت اقتصادی ما حل نخواهدشد چون تحریم ها تأثیر چندانی در مشکلات اقتصادی ما ندارند و زیرساخت ها و برنامه های اقتصادی و بانک ها مشکل دارند، گفت: دولت هم بدش نمی آید که این روند تحریم ها به همین منوال بگذرد ومی تواند بهترین فرافکنی را دولت با مردم داشته باشد و هر مشکلی از اشتغال، تورم، گرانی، کمبودها و تعطیلی کارخانجات را به تحریم ها نسبت دهند.

 

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: مذاکرات و تحریم ها تا انتخابات سال 94 می تواند ادامه داشته باشد و به نظرمی آید تا شهریور 94 دولت این مسأله را با آمریکا همین طور ادامه می دهد و قبل از انتخابات، با اعلام یک فتح بزرگ می گویند تحریم ها برداشته شد و جشن بزرگی برپا می کنند و اعلام می کنند که این تنها دولتی بود که بعد از انقلاب توانست یخ بین آمریکا و ایران را حل کند و این دولت آقای روحانی است که بزرگترین پیروزی بعد ازانقلاب را به دست آورد و از آن به عنوان انقلاب سوم تعبیرکنند.

 

وی بیان داشت: این که آقای روحانی و ظریف با قاطعیت اعلام می کنند مذاکرات به طور قطع به نتیجه خواهد رسید شاید پشت پرده با هم به توافق رسیده باشند، اما اعلام نابهنگام آن را صلاح نمی دانند چون با اعلام برداشتن تحریم ها در زمان حال، سیل مطالبات مردم به سوی دولت سرازیر می شود و دولت به هیچ عنوان پاسخگو نخواهد بود که بهتراست وضعیت مذاکرات اعلام نشود.

 

رییس دفترآیت الله مصباح یزدی ادامه داد: به نظرمی رسد حداقل فایده مذاکرات برای اصلاح طلبان و دولت اعتدالگرا این باشد که زمینه برای روی کارآمدن دولت فعلی در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری را فراهم کند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری همایش اصولگرایان و نقش جبهه پایداری در انتخابات های آینده گفت: برخی وضعیت موجود را محصول تفرقه گذشته می دانند که امروز همه گروه ها عطش وحدت ثمربخش دارند و جریان اصولگرا باید وحدت داشته و این نیاز را برآورده کند.

 

حجت الاسلام جلالی بابیان این که متأسفانه در میان اصولگرایان رحلت آقای عسگراولادی و رحلت آیت الله مهدوی کنی خسارت بزرگی بود و این دو بزرگوار می توانستند محور وحدت باشند، بیان داشت: جریان مقابل این آسیب را ندارد و آقای هاشمی رفسنجانی قدرت را در تأسیس جبهه بزرگ و فراگیرمی داند و گفته است حزب باید در کشور فراگیر باشد و چون چنین حزبی نداریم احزاب باید با هم جمع شده و جبهه واحد تشکیل دهند و گویا ایشان جبهه پایداری را به عنوان بزرگ ترین جبهه مخالف خود قلمداد می کند.

 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: کارگزاران، مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و اعتدالگرایان بناشد مجموعه ای به عنوان جبهه بزرگ تشکیل دهند و فرماندهی و سرپرستی آن باهاشمی رفسنجانی باشد و در لایه میانی آقای محمدخاتمی، روحانی و ناطق نوری و لایه زیرین و کف آن احزاب مختلف اصلاح طلبان و آن هایی که به ظاهر اصولگرا هستند، باشند.

 

وی با بیان این که آقای هاشمی پاشنه آشیل نظام را فتنه می داند و معتقد است هرجا برچسب فتنه بیاید ما منفعل می شویم که باید فتنه را تطهیرکرد، ادامه داد: آنها در نتیجه یک سناریو درست کردند و قرارشد حمله همه جانبه به خط قرمز نظام داشته باشند و با نامه علی مطهری آغاز شد و باحمایت شیخ یوسف صانعی، موسوی تبریزی، موسوی خویینی ها، سخنرانی سید محمدخاتمی در روز غدیر و اوج آن سخنرانی آقای روحانی در زنجان بود که گفت امام حسین(ع) هم توبه حر را پذیرفت و ما باید دیگرآن ها را آزاد کنیم و می خواهند با تطهیر فتنه راه را برای انتخابات مجلس و خبرگان بازکنند.

 

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: جریان مقابل احساس کرد ما باید در مقابل کاری را با محوریت یک شخصیت آغاز کنیم و جریان اصولگرا به این رسید تنها کسی که می تواند در برابر آقای هاشمی و فتنه حرف داشته و ایستادگی کند آیت الله مصباح یزدی است و ما باید برویم زیرچتر آقای مصباح و از ایشان خواهش کنیم محوریت اصولگرایان را برعهده بگیرد و سد پولادینی برابر فتنه و هاشمی ایجادکند که آیت الله مصباح یزدی روی ملاک و اصول تصمیم می گیرد و در بدنه هم نیرو دارد.

 

وی با بیان این که اصولگرایان ظرفیت آیت الله مصباح یزدی را شناختند و دشمن از این ظرفیت و وحدت به وحشت افتاده است، گفت: تخریب آیت الله مصباح و وحدت اصولگرایان آغاز شده و سایت ها، گروه ها و افراد اصولگرا را مورد حمله قرارداده و نشست را منتسب به جبهه پایداری کردند و این درحالی است که جبهه پایداری تنها یک عضو شرکت کننده بود.

 

حجت الاسلام جلالی باتاکید براین که در حال حاضر حمله و هجمه به آیت الله مصباح یزدی، پایداری و گروه های اصولگرا شدت یافته و سعی دارند الغا کنند که بااین گروه وحدت نکنید و باید سران اصولگرایی تدبیر کنند تا در دام این تخریب ها قرارنگیرند و وحدت را پیگیری کنند، گفت: انشاالله در روزهای آینده نشست آیت الله یزدی، آیت الله موحدی کرمانی و آیت الله مصباح یزدی برای سازوکار وحدت میان اصولگرایان برگزارمی شود.

 

رییس دفترآیت الله مصباح یزدی ادامه داد: پیش بینی ما این است که در خبرگان گروه های اصولگرا هیچ اختلافی باهم نخواهند داشت و در جبهه اصولگرایی بیشتر از یک لیست واحد صادر نشده و آن همان لیستی است که جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین ارائه می دهند.

 

وی با بیان این که برای انتخابات مجلس نیازبه کار بیشتراست و باید ساز و کار وحدت تعریف شود که به لطف الهی ساز و کار وحدت تا هشتاد درصد تهیه شده و دوستان در حال مذاکره با گروه ها هستند که رهپویان، ایثارگران و پایداری با هم جلساتی داشتند و هفته آینده جلسه با موتلفه خواهد بود و رایزنی ها میان این گروه ها ادامه دارد، افزود: گروه ها اعلام همراهی با آیت الله مصباح یزدی کردند و به نظرمی رسد هفته های آینده رایزنی های پایداری با موتلفه، رهپویان و ایثارگران به نتیجه برسد و در گام بعد جلسه با ائتلاف امام و رهبری است که انشاالله وحدت حداکثری شکل گیرد و بزودی خبرهای خوشی عاید اصولگرایان و امت حزب الله خواهد شد./1314/ت301/ب1

ارسال نظرات