۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۲۹۸۶۲

اخبار کوتاه فرهنگی از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ صدور مجوز برگزاری دوره دکتری رشته «فلسفه اسلامی» و انتشار دومین شماره دو فصلنامه پژوهشنامه فقه و مبانی حقوق المصطفی مشهد، انتشار بیست و نهمین دوفصلنامه بین المللی شمیم نرجس و نام نویسی کارگاه تدوین فیلم ویژه طلاب عناوین خبرهای کوتاه فرهنگی خراسان رضوی است.
اخبار کوتاه

 به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی جامعة المصصطفی العالمیة مشهد، مجوز برگزاری دوره دکتری رشته «فلسفه اسلامی» در این مرکز صادر شد. در این حکم آمده است:

عطف به درخواست مجتمع آموزش عالی مشهد جهت اخذ مجوز برگزاری دوره دکتری رشته «فلسفه اسلامی»در این مرکز، با توجه به سیاست‌های آموزشی و بررسی‌های به عمل آمده، از سوی معاونت آموزشی جامعه المصطفی  مجوز برگزاری دوره مذکور صادر و ابلاغ می شود.

 

مجوز صادره برای یک دوره بوده و پس از ارزیابی پایان دوره توسط دفتر برنامه‌ریزی معاونت آموزشی قابل تمدید خواهد بود.  

 

انتشار دومین شماره دو فصلنامه پژوهشنامه فقه و مبانی حقوق المصطفی مشهد

حجت الاسلام دکتر حسنعلی اخلاقی امیری، معاون پژوهش و مدیر مسؤول دو فصلنامه پژوهشنامه فقه و مبانی حقوق المصطفی مشهد گفت: موضوع این فصلنامه از ابتدا علوم و معارف اسلامی انتخاب شده است تا طلاب عزیز غیر ایرانی که قبل از آن در مشهد مقدس فرصتی برای ارائه دیدگاه های علمی در این عرصه را نداشتند، دست به قلم برده و ضمن دانش افزایی به گسترش آن کمک کنند، از شماره بیست و دوم جهت اخذ مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ناخواسته عنوان را اندکی تغییر داده و فصلنامه با عنوان «سفیر نور» در اختیار مخاطبان قرار گرفت، و اینک در هفتمین سال چاپ به علت درخواست مجوز علمی پژوهشی از وزارت علوم تحقیقات و فناوری باید دو تغییر در این فصلنامه را پذیرا باشیم:

 

 اول- موضوع مجله از این عنوان عام علوم و معارف اسلامی باید دقیق تر می شد و از بین رشته ها و گرایشهای مختلف پس از برگزاری جلسات و مشورت  با صاحب نظران، گرایش فقه و حقوق اسلامی معین گردید، این گرایش از آن جهت که محور و اساس سنجش رفتار انسان بر ملاک دین و قانون بر گرفته از آن است دارای جایگاهی والا و در خور تامل است. با این تغییر مجبور به تغییر هیات محترم تحریریه شدیم که با تمام وجود از همکاری اعضای سابق هیات تحریریه تقدیر و تشکر می کنم.

 

دوم- از آنجا که نام فصلنامه می بایست متناسب با سطح علمی آن تعریف شود، احتمال تغییر نام هم امری اجتناب ناپذیر است. لذا عنوان این نشریه به دوفصلنامه پژوهشنامه فقه اسلامی و مبانی حقوق تغییر یافت و شمارگان اول و دوم این نشریه صرفا به موضوعات فقه و حقوق اسلامی اختصاص دارد. امید آنکه به زودی زود با کسب اعتبار علمی پژوهشی این نشریه شاهد رشد و شکوفایی بیشتر آن در پرتو عنایات خاصه ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام باشیم.

 

انتشار بیست و نهمین شماره دوفصلنامه بین المللی فرهنگی، هنری شمیم نرجس

این فصلنامه به صاحب امتیازی مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیهاالسلام) مشهد با گرایش دینی- مذهبی و گستره توزیع بین المللی در 84 صفحه منتشر شد.

 

در اولین مقاله این شماره گزیده‌ای از درس‌های استاد طاهایی (ره) در سلسله مباحث مربوط به جوانان با عنوان(جوان، ارزش ها و اجتماع) برخی نکات مهم در روابط اجتماعی جوانان را عنوان شده است.

 

لازم به ذکر است برخی از عناوین مقالات این شماره عبارتند از: کربلا با خطبه ات جاوید شد،کرامت زن ازدیدگاه رهبری، چون که با کودک سر و کارت فتاد، شمعدانی درویشی، آرام بخش ها در طب گیاهی،کدو یک غذای دارویی، دانشگاه معارف الهی،‌علم امامت، جهل خلافت، احکام طهارت در منزل، تا شودروی دلت بدر منیر،وحدت در آموزه های قرآن کریم، احکام استفاده از ماهواره، نیایش سجادیه و.... .

 

خاطر نشان می شود علاقه‌مندان می توانند جهت اشتراک فصل نامه‌ی شمیم نرجس، می توانند با شماره تلفن 09156228754 جهت اعلام مشخصات و نشانی دقیق، تماس حاصل بگیرند.

 

همچنین علاقهمندان می توانند آثار مکتوب خود را جهت چاپ در نشریه به صورت تایپ شده بر روی برگه 4A به نشانی فوق الذکر ارسال کنند.

 

 

 

پرچم های متبرک حرم امام حسین و قمر بنی هاشم با گلاب کاشان شستشو داده شد

پرچم های متبرک حرم امام حسین(ع) و حضرت قمر بنی هاشم(ع)، صبح امروز با حضور سید محمدالحیدری، نائب تولیت حرم موسی بن جعفر(ع) و امام جواد(ع)، حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن و مهمانانی از کشور مالزی در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با گلاب ناب قمصر کاشان شست و شو داده شد.

 

حسن دهنوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی با اشاره به ساخت صندوق های قبور امام موسی کاظم و امام جواد(ع) در امامزاده محمد(گنبدخشتی) واقع در منطقه ثامن مشهد، گفت: ستادعتبات عالیات استان از شهرداری منطقه ثامن درخواست دارد تا زمینه مشارکت سرمایه گذاران این بافت را در بحث توسعه حرم امام موسی کاظم و امام جواد(ع) را ایجاد کند.

 

آغاز نام نویسی کارگاه تدوین فیلم ویژه طلاب حوزه علمیه خراسان

ثبت نام در کارگاه تدوین فیلم به همت مرکز آموزش مهارتی حوزه علمیه خراسان از 17 تا 27 آبان انجام می شود.

 

دوره فشرده آموزش مونتاژ با نرم افزار اِدیوس به همت مرکز آموزش مهارتی حوزه علمیه خراسان شامل آشنایی با مبانی صدا و تصویر، آشنایی اجمالی بانرم افزار فتوشاپ و معرفی کلی نرم افزار ادیوس، تایم لاین، روش کار با متن در ادیوس، بکارگیری صدا و نوای پس زمینه، مفهوم key frame و آشنایی با افکت تصویری برگزار می شود.

 

بر اساس این گزارش، طلاب برادر علاقمند می توانند برای ثبت نام به مرکز آموزش مهارتی حوزه علمیه خراسان به نشانی میدان شهدا- بین عبادی 7 -9 مراجعه کنند و جهت کسب اطلاع بیشتر با شماره 32280552-051 تماس بگیرند./930/پ203/ب5 

ارسال نظرات