۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۲۲۹۸۹۳
حجت الاسلام ثنائی:

سبک زندگی اسلامی با برخورد گزینشی نسبت به احکام محقق نمی شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به تأثیر اصول و عقاید اسلامی در سبک زندگی گفت: نسخه سبک زندگی اسلامی در صورتی شفا بخش خواهد بود که در تمام عرصه زندگی انسان اجرا شود و از مثله شدن آن جلوگیری به عمل آید.
حجت الاسلام اصغر ثنايي

حجت الاسلام علی اصغر ثنائی، مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا،  با اشاره به تأثیر اصول و عقاید اسلامی در سبک زندگی اظهار داشت: اصول و عقاید هر مسلمانی، مهمترین  و بنیادی‌ترین پایه‌های رفتاری و اعتقادی هر مسلمان را شکل می‌دهد.

 

وی گفت: تمامی رفتارهای یک مسلمان در عرصه زندگی، نوع نگاه و سلایق وی حاکی از باورها و اعتقادات دینی است که هر چقدر این باورها و اعتقادات قوی‌تر باشد ظهور و بروز آن در سبک زندگی بیشتر متبلور می‌شود.

 

حجت الاسلام اصغر ثنائی، با تأکید بر این که دانستن با باور کردن تفاوت دارد، ابراز کرد: مردم چیزهایی را که باور دارند عمل می‌کنند بنابراین هر چقدر اعتقادات عمیق‌تر باشد شکل و نمود آن در سبک زندگی انسانی تبلور بیشتری پیدا می‌کند.

 

وی داشتن سبک مختلط در زندگی را ناشی از عدم اعتماد به سبک خاص دانست و تصریح کرد: برخی افراد در بعدی از زندگی به سبک زندگی غربی متمایل شده‌اند که این طرز نگاه ناشی از عدم اعتقاد راسخ و عمیق به باورهای دینی است و در برخی از باورهایشان دچار مشکل و شبهه شده‌اند.

 

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی، تعمیق باورهای دینی را در سبک زندگی مؤثر عنوان کرد و افزود: کسانی که در برخی از زمینه‌ها و یا در همه عرصه‌های زندگی به سبک زندگی غیر اسلامی روی آورده‌اند به سعادت نخواهند رسید.

 

وی با اشاره به جامع بودن دین اسلام تأکید کرد: نسخه سبک زندگی اسلامی در صورتی شفا بخش خواهد بود که در تمام عرصه زندگی انسان اجرا شود و از مثله شدن آن در عرصه‌های دیگر جلوگیری به عمل آید.

 

حجت الاسلام اصغر ثنائی یادآور شد: خلأ اعتقادی و اکتفا به ظاهر را در سبک زندگی انسان‌ها می‌توان مشاهده کرد؛ کسانی که دارای اعتقادی سطحی و ظاهری از دین هستند نمی‌توانند در همه عرصه‌های زندگی پایبندی به دین را حفظ کنند.

 

وی تقویت باورها و اعتقادات دینی را زیربنای حرکت به سمت زندگی به سبک اسلامی عنوان کرد و گفت: در زندگی به سبک اسلامی سه عرصه می‌تواند مورد توجه قرا بگیرد؛ مرحله نخست تقویت باورها در میان کودکان و نوجوانان است که از ابتدا این باورها در ذهن نونهالان شکل بگیرد.

 

مدیر کل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به عرصه دوم ترویج و تبلیغ سبک زندگی اسلامی بیان داشت: عرصه مباحث علمی و ایجاد جریان در لایه نخبگان جامعه اهمیت بسیاری دارد که می‌تواند حرکت به سمت زندگی به سبک اسلامی را سرعت بخشد.

 

حجت الاسلام اصغر ثنائی در پایان به عرصه سوم سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: ارتباط دادن مبانی دینی و ارزش‌ها در سبک زندگی اسلامی به جامعه، وظیفه رسانه‌ها، مطبوعات و شبکه‌های مجازی است تا این باور را در مردم نهادینه کنند./908/ت302/ف

ارسال نظرات