۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۲۲۹۹۱۰
مبلغ حوزه علمیه اصفهان:

بصیرت عاشورایی به معنای بیداری فطرت‌ها با اعمال حسنه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کاظمی گفت: عزاداری تنها بر سر و سینه زدن نیست، بلکه باید مردم بیدار شوند و بدانند که قیام امام حسین(ع) برای احیای دین خدا بوده است.
دومين جلسه از سلسله‌جلسات «بصيرت»

حجت الاسلام عبدلله کاظمی، مبلغ حوزه علمیه اصفهان در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان اظهار داشت: بصیرت از شاخصههای مهم دین اسلام است و باید دانست که در گذشته بیبصیرتی به پیکره اسلام درخدشه وارد کرده است، به عبارت دیگر مهم ترین اولویت در روضه های اهل بیت، باید بیداری مردم باشد.

 

وی ادامه داد: اگر علما تبیین کنند که انسان نباید از روی احساسات تصمیم گیرد و شناخت دقیق روی افراد داشته باشد، نسبت به اصل دین و فلسفه عاشورای حسینی بصیرت خواهد یافت، اگر فرد نیات را بسنجد، میتواند افرادی که جب دنیا دارند را کنار بگذارند، اما اگر هدف خدایی باشد میتواند حرف آن شخص را قبول کند و از اسلام واقعی حمایت کنند.

 

حجت الاسلام کاظمی افزود: متأسفانه برخی افراد تنها برای دستیابی به دنیا از فرصت عزاداری های ماه محرم سوء استفاده میکنند، اما نمیدانند که کار آنها ضربه سنگینی به اسلام وارد میکنند.

 

این مبلغ گفت: بصیرت مسأله مهمی است که باید سعی در دستیابی به آن داشته باشیم، اگر مردم در کربلا بصیرت داشتند و اگر توابین در کربلا وارد صحنه میشدند، واقعه عاشورا به گونه‌ای دیگر رقم میخورد.

 

وی ادامه داد: مبلغان حوزوی نباید مردم را به حال خود رها کنند، باید برنامههای کوتاه مدت و بلندمدت منسجم  در سطح جامعه پیاده شود تا نتایج مطلوب حاصل شود.

 

حجت الاسلام کاظمی با تأکید بر این که، باید فطرت افراد را بیدار کرد تا حقانیت پذیرفته شود، تصریح کرد: اگر اهداف نهضت امام حسین(ع) تبیین شود، عزاداری‌ها نیز با معرفت خواهد بود.

 

وی گفت: عزاداری این نیست که تنها بر سر و سینه بزنیم، بلکه باید مردم بیدار شوند و بدانند که قیام امام حسین(ع) به خاطر احیای دین خدا بوده است./939/ت303/ب3

ارسال نظرات