۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۰
کد خبر: ۲۲۹۹۲۸
نماینده ولی فقیه در پاکدشت مطرح کرد؛

زنده کردن دین مردم، مهم‌ترین هدف عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان پاکدشت با بیان این‌که زنده کردن دین مردم، مهم‌ترین هدف عاشورا است، گفت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت درس بزرگی از امر به‌ معروف و نهی از منکر است.
حسن لزومي امام جمعه پاکدشت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسن لزومی امام جمعه شهرستان پاکدشت در جمع عزاداران حسینی با بیان دلایل وقوع قیام عاشورا گفت: منکراتی بعد از وفات پیامبر(ص) به وجود آمد و اوضاع جامعه اسلامی و امت پیامبر رو به وخامت رفت و به دلیل امکان ایجاد انحراف در سیره و گفتار پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) و اولاد او، حضرت اباعبدالله چاره‌ای جز برپایی نهضت عاشورا نداشتند.
 
وی تصریح کرد: بیانات امام حسین(ع) در مکه و مدینه تفاوت داشت؛ ایشان در مکه مردم را به همکاری و در مدینه به صبر دعوت کردند، در مکه زمینه‌سازی برای بزرگ‌ترین نهضت بیداری و اسلامی ایجاد شد تا مردم مطلع شوند.
 
نماینده ولی فقیه در شهرستان پاکدشت با بیان گوشه‌هایی از قیام عاشورا خاطرنشان کرد: در زمان حرکت امام حسین(ع) به سمت کربلا، شخصی نزد امام آمد و از ایشان پرسید: چرا به عراق عزیمت می‌کنید؟ پناهگاه امن‌تری از کربلا نیافتید؟ امام در پاسخ فرمودند: این قوم به مال و آبروی من تجاوز کردند و من سکوت کردم این بار به اسلام تجاوز شد و آن‌ها قصد خون من را کرده‌اند، چاره ای جز رفتن به کربلا نیست.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پاکدشت تأکید کرد: امام حسین(ع)برای اصلاح جامعه و امت، دست به یک نهضت باعظمت زدند و در خطبه‌ها و فرمایشات خود مکرر به امر به ‌معروف و نهی از منکر اشاره می‌کردند.
 
وی بیان کرد: جامعه اسلامی در زمان امام حسین(ع) پر از سنت‌ها و بدعت‌هایی شد که برای از بین بردن آن‌ها حضرت دست به قیام عظیم عاشورا زدند چرا که مهم‌ترین هدف امام از این قیام زنده کردن دین مردم بود.
 
امام‌جمعه شهرستان پاکدشت در خاتمه اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت درس بزرگی از امر به‌ معروف و نهی از منکر بود و حضرت امام(ره) از روز نخست شاه را دعوت به معروف و نهی از منکر کرد./804/پ202/ب4
ارسال نظرات