۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۲۹۹۴۸
در آذربایجان غربی؛

مرحله شهرستانی آزمون تخصصی مفاهیم قرآن برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: همزمان با سراسر کشور مرحله شهرستانی آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم 22 آبانماه در سطح استان برگزار می شود.
حجت الاسلام اصغرنژاد

حجت الاسلام احمد اصغرنژاد، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم ویژه مقطع بزرگسالان اظهار کرد: مرحله شهرستانی آزمون تخصصی مفاهیم قرآن کریم در قالب سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم 22 آبان ماه در شهرستانهای مختلف استان برگزار می شود.

 

وی افزود: این آزمون به صورت هماهنگ در سراسر استان راس ساعت 8 صبح در ادارات اوقاف و امور خیریه و یا یکی از امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص شهرستانها برگزار خواهد شد.

 
حجت الاسلام اصغرنژاد اضافه کرد: سؤالات آزمون تخصصی مفاهیم قرآن در مرحله شهرستانی از ابتدای سوره مبارکه المائده تا پایان همان سوره از تفسیر نمونه تألیف حضرت آیت الله مکارم شیرازی طرح می شود.
 
وی اضافه کرد: در مجموع شرکت کنندگان به 70 سؤال تستی سه نمره ای پاسخ خواهند داد که در مجموع 210 امتیاز را شامل می شود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: از هر شهرستان نفرات اول تا پنجم ( برادران و خواهران) به شرط کسب حداقل 70 درصد نمره آزمون به مرحله استانی راه می یابند.
 
وی تصریح کرد: راه یافتگان به مرحله مقدماتی (کتبی) کشوری سال گذشته از این مرحله معاف بوده و مجاز به شرکت در مرحله استانی مسابقات هستند.
 
حجت الاسلام اصغرنژاد اعلام کرد: مرحله استانی سی و هفتمین دوره آزمون تخصصی قرآن کریم چهارم دی ماه در یکی از بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می شود.
 
مسابقات استانی قرآن کریم آذرماه برگزار می شود
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از برگزاری مرحله شهرستانی سی و. هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و گفت: متسابقین شهرستانی در رشته‌های حفظ، ترتیل، قرائت، مفاهیم و اذان در مقاطع زیر و بالای 16 سال با هم به رقابت پرداختند.
 
حجت‌الاسلام اصغرنژاد با بیان اینکه برای آماده‌سازی منتخبان شهرستانی برای شرکت در مسابقات استانی دوره‌های آموزش تخصصی قرآن از 30 آبان به‌مدت یک ماه اجرا می‌شود، اضافه کرد: مرحله استانی این دوره از مسابقات قرآنی دهم تا سیزدهم آذرماه به‌صورت متمرکز در ارومیه برگزار می‌شود.
 
وی اظهار کرد: منتخبان استانی از هشتم دی به ‌مدت دو روز در دوره تخصصی که به‌ منظور آماده‌سازی برای حضور در رقابت ملی برگزار می شود، شرکت می‌کنند.
 
حجت الاسلام اصغرنژاد افزود: براساس ابلاغ سازمان اوقاف و امور خیریه کشور مرحله کشوری مسابقات در رده سنی بزرگسالان بهمن سال‌ جاری و شکوفه‌ها تابستان سال آینده برگزار می‌شود./936/ت302/ب4
ارسال نظرات