۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۳۰۰۰۴
معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد مطرح کرد؛

ضرورت تشکیل بنگاه های مطبوعاتی

خبرگزاری رسا ـ معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان سیاست های ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت تشکیل بنگاه های مطبوعاتی و تاثیر آن بر اشتغال اهالی رسانه، گفت: با تشکیل بنگاه های مطبوعاتی فعالیت رسانه ای علمی تر می شود و در نتیجه مدیریت رسانه نیز شکل می گیرد.
مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین انتظامی معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز یک شنبه 18 آبان ماه در افتتاحیه همایش مدیریت و رسانه که در سالن همایش‌های کتابخانه ملی برگزار شد گفت: محیط رسانه ای پایدار نیست و امنیت شغلی در بین اهالی رسانه وجود ندارد.

 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تشکیل بنگاه های مطبوعاتی و تاثیر آن بر اشتغال اهالی رسانه افزود: با تشکیل بنگاه های مطبوعاتی فعالیت رسانه ای علمی تر می شود و در نتیجه مدیریت رسانه نیز شکل می گیرد.

 

معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در نمایشگاه مطبوعات بخشی را با عنوان موسسات مطبوعاتی داریم که تعدا 4 عدد از آنها دولتی و 30 عدد از آنها مربوط به بخش خصوصی است.

 

حسین انتظامی با اشاره به ادغام مطبوعات به شکل بنگاه های مطبوعاتی گفت: همکاران مطبوعاتی ما می بایست به سمت ادغام شدن بروند و متناسب با ظرفیت ها و کشش بازار مخاطب جذب کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت های بازار مطبوعات حاکی از این است که ما بستری را برای جذب مخاطب مهیا نکرده ایم، در یک استان کوچک تنها یک تک برگ به نام روزنامه منتشر می شود که از نظر حرفه ای روزنامه نیست و از این رو می بایست این ادغام سازی انجام شود و کار دشواری را در پیش رو داریم.

 

معاون مطبوعات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماده قانون 16 مطبوعات گفت: بر اساس این ماده مجوز نشریاتی که بعد از گرفتن امتیاز تا 6 ماه منتشر نشوند، لغو پروانه می شود و این به دلیل مشکلات اقتصادی است و بیش از 90 درصد نشریات به دام این ماده قانونی می افتند و به همیت خاطر است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر ارگان های مربوط کار خود را به درستی انجام نداده اند از این رو می بایست به طور جدی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد./818/پ202/ب4

ارسال نظرات