۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۳۰۰۲۰
آیت الله طبرسی:

همراهی آموزش با پرورش دینی زمینه ساز رشد و پویایی کشور است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، گفت: اگر خروجی مراکز آموزشی ما با پرورش دینی همراه باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در آیین افتتاحیه نخستین مدرسه تمام الکترونیک ساری بر ضرورت تقویت و گسترش معرفت دینی در مدارس باید به عنوان یک اولویت مهم تأکید کرد.

 

وی با اشاره به این که امروز دشمن با تبلیغات گسترده در جهت تضعیف اصول دینی در میان نسل جوان گام بر می دارد، خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و نوجوان خود را در برابر هجمه های فرهنگی دشمن مصون بداریم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز جوانان و نوجوانان ما با شبهات بسیاری که دشمنان در فضای جامعه مطرح می کنند، روبرو هستند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت باید به شیوه ای اثر گذار پاسخگوی این شبهات طرح شده از سوی دشمنان باشد.

 

آیت الله طبرسی همچنین به موضوع محتوای کتاب های درسی در آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این که محتوای کتب در دستگاه تعلیم و تربیت باید سبب رشد و تعالی فکری و دینی دانش آموزان شود، ادامه داد: کتاب ها و برنامه های درسی دانش آموزان باید دارای محتوای مفید و ارزنده باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد بنیادین نیازمند بهره گیری از توان روحانیان است، گفت: آموزش و پرروش سازمانی زنده است و به عنوان یکی از ارکان های نظام اجتماعی مورد توجه قرار دارد.

 

وی با بیان این که برنامه ریزی در دستگاه تعلیم و تربیت باید به شیوه ای باشد که دانش آموزان روح اسلام را درک کنند، تصریح کرد: تربیت دینی دانش آموزان باید با قدرت تبیین حقایق دین و پاسخگویی به شبهات همراه باشد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در تربیت دینی دانش آموزان بر عهده دارد، بیان داشت: معرفت دینی باید در دانش آموزان بیشتر ترویج شود تا شاهد پرورش نسلی دیندار و انقلابی باشیم.

 

آیت الله طببا بیان این که آموزش و پرورش باید در جهت پرورش نیروهای مؤمن و معتقد به اصول انقلاب تلاش کند، ادامه داد: ترویج معارف دینی باید در کنار مباحث علمی باید در اولویت های دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد.

 

وی با بیان این که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی مبانی دینی در مدارس و دانشگاه های ما نهادینه شده است، گفت: در گذشته خبری از اصول دینی و قرآنی در دستگاه تعلیم و تربیت نبود، اما امروز شاهد گسترش روز افزون مفاهیم قرآنی در مدارس ودانشگاه ها هستیم.

 

امام جمعه ساری همچنین بر ضرورت بهره گیری از سیره علمی و عملی بزرگان دینی در فعالیت های آموزشی تأکید کرد و گفت: بسیاری از علما و فقهای دینی ما بهترین الگو برای نسل جوان جامعه هستند.

 

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش نظام اسلامی باید الگوی مناسبی برای دنیا باشد، ادامه داد: برای ارائه الگوی مناسب از سبک زندگی باید آموزش و پرورش ایده‌آل داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که آموزش کشور باید با علم و معرفت توأم شود، تصریح کرد: اگر خروجی مراکز آموزشی ما توأم با پرورش دینی باشد به حتم شاهد رشد و پویایی جامعه خواهیم بود.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری از حماسه عاشورا به عنوان فرهنگی ماندگار و همیشگی یاد کرد و گفت: آموزه‌های مکتب حسینی تنها درسی است که کهنگی ندارد.

 

 

آیت الله طبرسی با بیان این که مدارس کارخانه انسان‌سازی هستند، گفت: باید تلاش کنیم تا نیروهای متعهد وانقلابی برای آینده نظام پرورش دهیم./950/پ202/ب1

ارسال نظرات