۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۲۳۰۰۶۵
مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان:

با بهره گیری از واقعه عاشورا می توان سبک زندگی اسلامی را عملی کرد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به فرصت گران‎بها و ارزشمند محرم در تحقق سبک زندگی اسلامی گفت: با بهره گیری از واقعه عاشورا می توان سبک زندگی اسلامی را به بهترین شکل عملی کرد.
حجت‌الاسلام احسان آقايي‌فر

حجت الاسلام احسان فرد آقایی، مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که محرم و فرهنگ حسینی فرصتی گرانبها و ارزشمند بوده که مسلمانان با بهره گرفتن از آن ها می توانند سبک زندگی خود را اسلامی کنند، اظهار داشت: نهضت امام حسین(ع) زمینه مناسبی برای تحقق شعار سال است.

وی افزود: حوادثی که در کربلا رخ داد مسلمانان را به تفکر درباره اهمیت وجود اهل بیت(ع) و راه روش آن ها در زنده نگه داشتن دین وادار کرده و نقش مهم آن ها را روشن ساخته است.

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: امام حسین(ع) به عنوان پیشوایی معصوم از همان ابتدای حرکت خود از بیعت با فرد پلیدی همچون یزد خودداری کرد و این نشان دهنده آغاز نخستین مرحله جهاد در اجرای آموزه های دینی و ایجاد جامعه اسلامی مطلوب بود.

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که «اگر بخواهیم واقعه عاشورا را در یک جمله خلاصه کنیم و آن را با حادثه های امروز مقایسه کنیم باید بگوییم واقعه عاشورا یک فرهنگ بوده است» گفت: برای بهره مندی از این فرهنگ باید همه جنبه های آن را مطالعه کرد.

حجت الاسلام فرد آقایی افزود: برخی واقعه عاشورا را نتیجه و حاصل شیوه های حکومت‎داری امام علی(ع) توصیف کرده و آن را حادثه ای عادی توصیف می کنند، در صورتی که این واقعه یک فرهنگ ارزشمند و حرکت جهادی بزرگ بوده که با بهره گیری از آن می توان سبک زندگی اسلامی را به بهترین شیوه عملی کرد.

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به سخنان گران‎بها و ارزشمند امام حسین(ع) در مسیر کربلا اظهارداشت: فرهنگ سازی مهم ترین پیام این سخنان ارزشمند است.

بهره گیری از آموزه های مذهبی در مسیر فرهنگ سازی سبب پیشرفت در جامعه خواهد شد

وی ابرازداشت: در طول سال های پس از انقلاب به روشنی شاهد بودیم که هر جا از آموزه های مذهبی در جریان های فرهنگی بهره گرفتیم پیشرفت چشمگیری را به دست آوردیم و این نشان دهنده اهمیت کاربرد آموزه های دینی و حرکت های جهادی است.

حجت الاسلام فرد آقایی گفت: پیشرفت در زمینه های گوناگون اقتصادی، صنعتی و اجتماعی زمانی معنا پیدا می کند که در کنار آن ها پیشرفتی در زمینه فرهنگی حاصل شود و این مسأله نیازمند توجه به آموزه های دینی و مذهبی است.    

وی مبلغان و روحانیان را دو محور اساسی نشر و کاربرد آموزه های دینی در پیشبرد هدف های فرهنگی در جامعه توصیف و عنوان کرد: محرم ظرفیت های بسیار مهمی را در اختیار ما قرار داده تا با بهره گیری از آن رسالت اساسی دین و رهنمون های مهم رهبری را محقق کنیم.  

مسؤول امور مبلغان تبلیغات اسلامی خوزستان اظهارداشت: بیش از 98 درصد مردم خوزستان زیر پوشش برنامه های فرهنگی و دینی حوزه های علمیه خوزستان و اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان قرار داشته و از این برنامه ها بهره می برند.

حجت اسلام فرد آقایی افزود: بهره گیری جامعه از برنامه های فرهنگی و دینی نشان دهنده قدرت نرم دین در جامعه اسلامی است.

وی کاربرد آموزه های دینی و مذهبی در مسیر تحقق شعار سال را سبب نمایش اقتدار حکومت اسلامی بر شمرد و تصریح کرد: موفقیت در این مسیر سبب الگو قراردادن جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای جهان خواهد شد./9452/ت302/ب2

ارسال نظرات