۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۳۰۰۹۲
رییس دیوان عدالت اداری کشور:

چشم امید دنیای اسلام به ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به این که کسانی که به حفظ قرآن اهتمام می‌کنند باید تلاش کنند تا آن را به دیگران نیز منتقل کنند گفت: چشم امید دنیای اسلام به نظام جمهوری اسلامی دوخته شده و باید تعالیم قرآنی در همه مکان‌ها دیده شود.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری کشور در حاشیه برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم گفت: پیشرفت فعالیتهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با فعالیت قبل از انقلاب نبوده و نیست.

 

‌وی با بیان این که امروز در نظام جمهوری اسلامی، بستر قرآنی شدن را فراهم می‌بینیم تصریح کرد: در جامعه کنونی هر حرکت اخلاقی، قرآنی و انسانی که بخواهیم انجام دهیم، زمینه آن فراهم بوده و مانعی برای آن نیست.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور در ادامه با اشاره به این که کسانی که به حفظ قرآن اهتمام می‌کنند باید تلاش کنند تا آن را به دیگران نیز منتقل کنند بیان کرد: چشم امید دنیای اسلام به نظام جمهوری اسلامی دوخته شده و باید تعالیم قرآنی در همه مکان‌ها دیده شود.

 

‌حجت‌الاسلام منتظری جهانی بودن، کامل و جاودانه بودن قرآن، را از اعجاز قرآن دانست و گفت: قرآنی که تا 70 بطن برای آن تعریف شده و ما تنها ظواهر آن را متوجه می‌شویم احتیاج به مفسر داشته است.

 

وی ادامه داد: در مقابله با این قرآن افکار نابخردانه‌ای گفتند که حسبنا کتاب‌الله در حالی که پیامبر اسلام(ص) فرمودند انی تارک فیکم الثقلین؛ کتاب الله و عترتی اهل بیتی و کسی که بتواند قرآن را تفسیر کند کسی به‌جز علی و آل او نیست.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور با بیان این که حقایق قرآن به گونه‌ای است که یک انسان کامل و کسی که از علم لدنی بهره برده می‌تواند آن را تفسیر کند ابراز داشت: روز قیامت که حقایق عالم برملا می‌شود پیامبر به خدا می‌فرماید که  ا خدا این قوم من قرآن را مهجور گذاشتند.

 

وی گفت: افرادی که در اوایل اسلام زندگی می کردند همان‌گونه که از علی(ع) که قرآن ناطق است استفاده نکردند و قرآن هم مهجور شد و قرآن منهای ولایت یا ولایت منهای قرآن نمی‌تواند تضمین کننده هدایت بشر باشد.

 

رییس دیوان عدالت اداری کشور با اشاره به این که قرآن کتابی است که بشر را از تاریکی هواهای نفسانی و آنچه که منشا آن خود انسان است نجات می دهد ابراز داشت: ‌باید قطب نمای زندگی را به سمت قرآن و اهل‌بیت تنظیم کرد.

 

حجت الاسلام منتظری در پایان گفت: یکی از معجزات قرآن این است که هر شخصی در هر مرحله‌ای از فهم و درک می‌تواند از آن بهره بجوید و قرآن سند نبوت است و گذشت زمان، توطئه دشمن و تلاش بدخواهان در این مدت کمترین اثری بر قرآن نداشته است./939/پ202/ب4

ارسال نظرات