۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۸
کد خبر: ۲۳۰۱۰۰
رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان تأکید کرد؛

دل‌بستن به نیروهای بیگانه برای مقابله با تروریسم بی‌فایده است

خبرگزاری رسا ـ رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان با بی‌فایده توصیف کردن دل بستن به کشورهای بی‌گانه برای مقابله با تروریسم، گفت: پیروان مذاهب و طوایف مختلف باید به شکل یک ملت واحد و به دور از تفرقه به مقابله با تکفیری‌ها بپردازند.
شيخ محمد يزبک رييس کميته شرعي حزب الله لبنان

 
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد یزبک، رییس هیأت شرعی حزب الله لبنان در مراسمی که امروز در شهر بعلبک برگزار شد، بر لزوم افزایش تحرک سیاستمداران برای حل مشکلات داخلی این کشور تاکید و تصریح کرد: وحدت اسلامی، اسلامی و وحدت اسلامی، مسیحی لازمه بی‌چون و چرا زمانه امروز برای زندگی مسالمت آمیز و عبور از بحران است.
 
وی با اشاره به اینکه دشمنان کشورهای منطقه همه تلاش خود را برای ایجاد تقسیم بندی‌های طایفه‌ای و مذهبی به کار بردند، گفت:  تنوع مذهبی و قومی نه تنها مشکل نیست بلکه می‌توان از آن به عنوان یک فرصت یاد کرد. این لج‌بازی و یکدندگی برخی از شخصیت‌ها است که موجب ایجاد اختلاف و مشکل بین مذاهب و اقوام می‌شود.
 
حجت الاسلام یزبک خاطرنشان کرد: باید مانند یک ملت واحد به جنگ چالش‌ها و مشکلات پیش‌رو رفت و از فشار دشمنان هراس نداشت، دشمنانی که بیشترین استفاده را از گفتمان تفرقه برانگیز طایفه‌ای می‌برند. ضروری است که با همه توان در صحنه نبرد حاضر شد و در برابر گروه‌های تکفیری و تروریستی مقاومت کرد تا کشور را از لوث این جنایتکاران نجات داد.
 
این عضو ارشد حزب الله لازمه اساسی افزایش قدرت دولت لبنان را حمایت همه جانبه از ارتش و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از افزایش درگیری و خشونت در این کشور برشمرد و گفت: شهروندان لبنان تنها به واسطه قدرت و نیروی داخلی از گزند تکفیری‌ها در امان می‌مانند و دلبستن به کشورهای خارجی و اقدامات آنان هیچ ثمره‌ای برای این کشور نخواهد داشت./983/ب902/ک
ارسال نظرات