۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۲۳۰۱۱۲
حجت‏الاسلام حسینی اراکی:

اهل گفت‌وگو هستیم اما زیر بار زیاده‌خواهی دشمن نمی‌رویم

خبرگزاری رسا ـ حجت‏الاسلام حسینی اراکی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با 1+5، خطاب به مسؤولان سیاسی و تیم مذاکره کننده حدیثی از امام حسین(ع) را یادآور شد و گفت: ما اهل گفت‌وگو هستیم اما زیر بار زور و زیاده‌خواهی دشمن نمی‌رویم.
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني اراکي

حجت‏الاسلام سید ابراهیم حسینی اراکی، کارشناس مسائل دینی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که یکشنبه شب در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: خداوند در آیه 33 سوره توبه دو موهبت و نعمتی که پیامبر اکرم(ص) برای بشر آورده است را معرفی می‌کند؛ نخست هدایت و دوم دین حق که یکی منظور قرآن و دیگری مقصود اسلام است.

 

کارشناس مسائل دینی بیان داشت: در اصول کافی ج 1 حدیث 92 آمده است که محمدبن فضیل از یاران امام کاظم(ع) نزد آن حضرت آمد و از ایشان پرسید منظور از دین حق در این آیه از سوره توبه چیست؟ امام(ع) در پاسخ فرمودند: دینی  که محور، اساس، قطب و روحش ولایت امیرمؤمنان علی (ع) و اولاد طاهرینش باشد.

 

وی افزود: امام علی(ع) فتنه بنی امیه را به فتنه‌ای کور و تاریک تشبیه کرده است؛ این فتنه در عرض 20 سال بلایی برسر دین آورد که از اسلام جز نامی باقی نگذاشت.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: معاویه با جنگ نرم به مبارزه با ارکان دین، ولایت و امامت آمد؛ جنگ نرم در اصطلاح یک سلسله اقدامات خصمانه، متعمدانه و برنامه ریزی شده است که دشمن در این جنگ نرم در جامعه هدف سرمایه‌ها، نیروها و قدرت‌های نرم آن جامعه را هدف قرار می‌دهد.

 

وی تأکید کرد: مهمترین سرمایه‌های نرم یک جامعه سه چیز است نخست ارزش‌ها همچون امامت، ولایت، اخلاق،حجاب و دوم بینش‌ها که اعتقادها است و سوم گرایش‌ها همچون علاقه‌های انسانی، مکتبی و مردمی است که دشمن می‌خواهد این سرمایه‌ها را تغییر دهد و اگر موفق شود فرهنگ آن جامعه را استحاله کرده و تغییر داده است و اگر فرهنگ تغییر یابد اخلاق، آداب، رفتار مردم و به فرموده مقام معظم رهبری سبک زندگی مردم عوض می‌شود.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی گفت: ابزارهای جنگ نرم معاویه در آن زمان شاعران، محدثین و قاریان بودند و دشمن امروز نیز با ابزارهایی همچون بیست هزار شبکه ماهواره در دنیا، هزاران سایت اینترنتی و مجازی مثل فیس بوک، واتس آپ، وایبر و گوشی‌های همراه که بالای 150 نوع ارتباط در دنیا با آن برقرار می‌شود به جنگ فرهنگ اصیل اسلامی آمده است.

 

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: معاویه چندین بلا بر سر دین حق آورد، نخست انسداد فرهنگی به وجود آورد به این معنا که ممنوعیت نقل حدیث و تفسیر قرآن را اعلام کرد؛ دوم گسترش فرهنگ تساهل و تسامح؛ سوم چهره‌سوزی امیرمؤمنان علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و چهره‌سازی‌ها مشابه کاری که اکنون در ماهواره‌ها و رسانه‌های بیگانه علیه روحانیت، ولی فقیه و مراجع تقلید انجام می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: چهارم ذائقه مردم را نسبت به ارزش‌ها تغییر داد؛ پنجم مردم را به لاابالی گری و اباحی گری سوق داد و چنان که ابوالفرج اصفهانی در کتابش می‌نویسد «مردم مدینه که شهره به دینداری، عبادات و مناجات‌های شبانه بودند و هنگام ورود پیامبر اکرم(ص) به مدینه در دروازه مدینه به استقبال ایشان آمدند پس از 60 سال به جایی رسیده بودند که چهل هزار نفر از مردم مدینه برای استقبال از یک زن رقاصه در دروازه مدینه جمع می‌شدند.»

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی افزود: بلای ششم جدایی دین از سیاست بود و تبلیغ این که معاویه اهل سیاست است و بالاترین منکر و بلایی که برسر دین آوردند نظام سیاسی مبتنی بر ولایت را به نظام سلطنتی دیکتاتوری موروثی تغییر دادند و به زمان جاهلیت برگشتند و کار را به جایی رساندند که یزید امیرمؤمنان لقب گرفت.

 

کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در این اوضاع اهداف قیام خود اصلاح این امور و به ویژه منکر آخر را اعلام کرد.

 

وی تأکید کرد: نشانه‌ جامعه زنده و پویا این است که ملت و انسان مؤمن و شیعه نسبت به رهبر، اوضاع جامعه، ظلم‌ها اعم از ظلم‌هایی که به مسلمانان می‌شود، گناهان، رواج بی‌حیایی و بی‌عفتی، فساد، فحشا و منکرات،حق‌هایی که خورده می‌شود و به سیاست بازی‌های غلطی که بعضی افراد دارند، بی‌تفاوت نباشند و اعضای جامعه مشکلات دیگران را مشکل خود بدانند.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی بیان داشت: امیرمؤمنان علی(ع) فرمودند «جامعه زمانی مرده است که در مقابل دنیا و عافیت طلبی و تجملات آن ذلیلانه زندگی کنند مغلوب شوند حتی اگر در خیابانها راه روند و اما زندگی و حیات یک ملت در مرگی است که غالب و پیروز باشند.»

 

وی یادآور شد: مسؤولان سیاسی و تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور ما باید توجه داشته باشند که جامعه ما زنده است و همان طور که امام حسین(ع) با دشمن اتمام حجت و گفت‌وگو کردند ما نیز اهل گفت‌وگو هستیم اما زیر بار زور و زیاده‌خواهی دشمن نمی‌رویم.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: مردم زمان امام حسین(ع) مرده بودند چون دنیاپرست شدند و منبر و موعظه در آنها تأثیر گذار نبود و می‌بایست امام معصوم(ع) به مسلخ شهادت بروند تا مردم رگ غیرت پیدا کنند.

 

وی افزود: امام حسین(ع) و اصحاب ایشان با شعار «هیهات منا الذله» نشان دادند که زنده هستند و دین و تعصبات دینی را با قیام خود زنده کرده و پرده از نفاق بنی امیه برداشتند، بعد از قیام عاشورا بنی امیه آن‌چنان‌ منفور شدند که حتی جرأت نداشتند نسب خود را اعلام کنند.

 

کارشناس مسائل دینی تأکید کرد: امام حسین(ع) دین حق را احیا کرد و بعد از قیام ایشان است که قیام توابین، مختار، زید، نهضت حسین فخ در مکه و انقلاب فرهنگی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) شکل می‌گیرند.

 

حجت‏الاسلام حسینی اراکی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هرکسی می‌خواهد که مثل من حیات پیدا کند و مرگش مثل مرگ من باشد و به بهشتی که خداوند به من وعده داده است داخل شود دنباله‌رو و پیرو علی(ع) باشد./908/پ202/ی

ارسال نظرات