۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۲۳۰۱۱۵
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(38)

بی‌توجهی به پیوندهای اجتماعی خلأ رسانه‌ها

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر ارشاد با بیان این که رسانه های ما پیشینه های بزرگی داشته و بزرگترین سرمایه این رسانه ها ارتباط مخاطبان آن با رسانه بوده است، گفت: پیوند اجتماعی نه تنها باید در رسانه های ملی و بین المللی به عنوان یک ارزش شناخته شود بلکه باید در رسانه های محلی و کوچک و یا حتی رسانه های تخصصی به عنوان یک ارزش در سازمان خبری قرار گیرد.
مشاور وزير ارشاد بابک دربيکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بابک دربیکی، مدیر کل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جمع خبرنگاران  مستقر در بیستمین نمایشگاه تخصصی مطبوعات و رسانه ها با بیان این که رسانه باید حوزه تجربی آن با حوزه تجربی مخاطبش نزدیک باشد تا منجر به یک بازتاب واقعی شود، گفت: درد اصلی رسانه های امروز در نظر نگرفتن حوزه های تجربی آنهاست و این مهم به ویژه در رسانه های محلی و یا تخصصی بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با ابراز این که  پیوندهای اجتماعی گزاره ای بسیار مهم در رشد یک رسانه در افکار عمومی محسوب می شوند، گفت: پیوند اجتماعی  نه تنها باید در رسانه های ملی و بین المللی به عنوان یک ارزش شناخته شود بلکه باید در رسانه های محلی و کوچک و یا حتی رسانه های تخصصی به عنوان یک ارزش در سازمان خبری قرار گیرد.

 

مشاور وزیر ارشاد همچنین با بیان این که پیوند اجتماعی موجب ایجاد توابع رسانه ای برای خود رسانه ها  می شود، گفت: رسانه های تخصصی از جمله رسانه‌های هستند که این امر را باید سرلوحه کار خود قرار دهند تا بتوانند مشکلات جامعه را مورد بررسی قرار دهند تا رسانه به هدف اصلی خود برسد.

 

مشاور وزیر ارشاد با بیان این که رسانه های ما پیشینه های بزرگی داشته و بزرگترین سرمایه این رسانه ها ارتباط مخاطبان آن با رسانه بوده است، گفت: رسانه های محلی ما در بدو ظهور قبل از انقلاب گزاره های قویی در رابطه با ارتباط با مخاطبان خو د داشته و به نحوی نیاز مخاطبان خود را به معنای واقعی پاسخگو بوده اند این در حالی است که امروز رسانه های ما فقط به ارائه اخبار بدون در نظر گرفتن مخاطبان خود می پردازند./968/پ201/س

ارسال نظرات