۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۳۰۱۵۲
کارشناس مسائل سیاسی:

امر به معروف نظارت همگانی مردم بر اجرای احکام الهی است

خبرگزاری رسا ـ محمدصادق کوشکی با بیان این که جامعه دینی خط مشی دینی خود را از مسؤولان نظامی یا اجرایی نمی‌گیرد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر نخستین راهکار آموزش احکام الهی به جامعه و نظارت همگانی مردم بر اجرای احکام الهی است.
دکتر کوشکي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز حجاب ریحانه النبی(س)، محمدصادق کوشکی، کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی، اجرای قانون امربه معروف را در جامعه ضروری دانست و اظهار داشت: مجموعه دین و احکام آن که حجاب نیز از آن جمله است نیازمند پیگیری مسؤولان اجرایی جهت عملی شدن آن درجامعه، نظارت نیروی‌های انتظامی و قضایی است.

 

 کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نخست راهکاری برای آموزش احکام الهی به جامعه می‌باشد و دوم نوعی نظارت همگانی و ضمانت اجرایی مردمی بر عملی شدن صحیح احکام الهی در جامعه است تا احکام الهی در جامعه رعایت شده و خدشه‌دار نشود.

 

کوشکی با بیان این که جامعه ما به عنوان جامعه دینی خط مشی خود را از مسؤولان نظامی یا اجرایی نمی‌گیرد تأکید کرد: ولی فقیه و مراجع تقلید خط مشی نظام، مرزها، حدود، ثغور و ضوابط  زندگی دینی را در کشور ما تعیین می‌کنند که همه مسؤولان موظف به رعایت این خطوط و ضوابط هستند.

 

وی در پایان یادآور شد: مردم در امر به معروف و نهی منکر و سایر احکام الهی همچون حجاب، حکم و فتوای ولی فقیه و مراجع تقلید را ملاک می‌دانند و قرار نیست مسؤولان اجرایی قاعده و ضابطه‌ای را مشخص کنند یا نحوه اجرای احکام الهی و حلال و حرام خدا را برای مردم تعیین کنند./908/د102/ی

ارسال نظرات