۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۱۸۵
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

مکتب نظام اسلامی ایران برگرفته از بصیرت دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران گفت: بصیرت عمیق دینی سبب شد تا انقلاب اسلامی در کشور عزیز ما ایجاد شود و مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری برگرفته از بصیرت دینی است.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در مراسم بصیرت عاشورایی مسجد صاجب الزمان(عج) نکا با اشاره به نقش بصیرت دینی در جامعه، گفت: بالاترین کمال هر مومن و مسلمان بصیرت دینی بوده و بصیرت نیاز هر زمان و به ویژه عصر کنونی است.

 

حجت الاسلام علیزاده، افزود: بصیرت عمیق دینی سبب شد تا انقلاب اسلامی در کشور عزیزما  ایجاد شود و مکتب امام(ره) و مقام معظم رهبری برگرفته از بصیرت دینی است که همان مکتب نبوی، علوی، فاطمی ،حسینی و مهدوی است.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، ادامه داد: عاشورا محدود به مکان و زمان نیست و هر روز و هر مکان عاشورا است که باید ادامه دهنده نهشت والای سرور و سالار شهیدان باشیم.

 

وی گفت: بصیرت نسبت به عاشورا انسان را همیشه سرزنده و تابع ولایت و امامت و در زمان حال تابع از ولایت فقیه نگه می دارد و این راه سعادت، خوشبختی و معرفت است که باید در راستای تحقق آن تلاش کنیم.

 


حجت الاسلام علیزاده با بیان این که قیام عاشورا به راحتی بدست نیامده است، تصریح کرد: امام حسین(ع) تمام هستی خود را در راه احیای دین فدا کرد و تشکیل انقلاب اسلامی در ایران عزیز مدیون بیش از دویست و چهل هزار شهید سرافراز بوده و همه ما وظیفه داریم تا در میدان انقلاب باشیم و از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع کنیم.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که قیام حضرت امام حسین(ع) از بهترین و ماندگارترین قیام‌ها در تاریخ است و نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نهضت عملی آیات قرآن بوده و آن امام در عمل آیات و کلمات قرآن را تفسیر و معنا کرد، ادامه داد: امام حسین (ع) دین‌باوری و دین داشتن را به جهانیان نشان داد و اگـر می‌خواهیم دین را حفظ کنیم باید مانند آن حضرت از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم.

 


وی با بیان این که نسل جوان ما باید عاشورا و نهضت حسینی را الگویی برای خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: یاران باوفای امام حسین (ع) با همه وجود از امام و ولی خودشان تبعیت کردند.

 


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، ادامه داد: دین داری و دین مداری مایه حیات جاودانه و حیات بی دین و بدون آموزه های دینی حیات واقعی و حقیقی نیست که عمل به دستورات دینی  وجه تمایز میان انسان و دیگر مخلوقات است.

 


حجت الاسلام علیزاده، افزود: مازندران با دارا بودن بیش از 13 هزار موقوفه و 1200 بقعه متبرکه و امامزاده دارای رتبه برتر کشور و بیش از 70 درصد نیات واقفان برای اطعام دهی و سوگواری در ماه محرم و صفر است و اوقاف از تمام ظرفیت ها استفاده می کند تا نیات واقفان به صورت دقیق اجرا شود.

 


وی با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف امری ارزنده بوده که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: از همه مردم می خواهیم تا بخشی از اموال خود را وقف نیازهای روز جامعه از قبیل مسائل بهداشتی ، درمانی، ترویج فرهنگ قرآنی و اهل بیت(ع) ، کمک به افراد یتیم و بی بضاعت کرده تا مشکلات جامعه کمتر شود.

 


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، گفت: اوقاف با تمام تلاش و در تمام مناسبت ها با اجرای برنامه های فرهنگی و قرآنی در اجرای این امر مهم مقام معظم رهبری است و در ایام دهه اول محرم در 222 بقعه متبرکه برنامه بصیرت عاشورایی با حضور عزاداران ، خطبا ، مداحان، و مبلغان برگزار شد که مورد استقبال عموم مردم ولایی استان قرار گرفت./950/پ202/ب4

ارسال نظرات