۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۲۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تصور کمک آمریکا به توسعه کشورهای اسلامی کمال ساده لوحی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که آمریکا آرزویی جز نابودی مسلمانان ندارد، تصریح کرد که تصور کمک آمریکا برای توسعه کشورهای اسلامی کمال ساده لوحی است.
حجت الاسلام رضايي بيرجندي

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی رضایی بیرجندی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که جنگ های جدید کشورهای استکباری نظیر آمریکا در شرایط کنونی بر سر منابع انرژی است و آمریکا از خروج نظامیان خود از عراق در سال های گذشته پشیمان است، گفت: آمریکا با خلق داعش به دنبال تضعیف قوای نظامی کشور عراق بود تا با سقوط دولت عراق بهانه جدیدی برای ورود نظامی مجدد به این کشور داشته باشد.

 

وی اضافه کرد: اما با مشارکت مردم عراق و جوانان شیعه این کشور در برخورد با نیروهای داعش و باز پس گیری مناطق اشغال شده داعش توسط این نیروها امید آمریکا برای ورود مجدد به عراق به یاس مبدل شد از این اوباما به دنبال بازگشت مجدد به عراق و جبران شکست مفتضحانه خود در جهان است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان این که مبارزات آمریکا با داعش در منطقه نمایشی است و این موضوع به وضوح در افکار عمومی برای مردم ثابت شده است، گفت: آمریکا هرگز به دنبال امنیت برای کشورهای اسلامی در منطقه نبوده و نخواهد بود زیرا امنیت در جهان اسلام به معنای سقوط غرب در برابر تفکر ناب اسلامی است و از آن جایی که اسلام با  ظلم و تجاوز مخالف است آمریکا هرگز اجاره نخواهد مسلمانان در امنیت زندگی کنند و با تاکید بر اختلافت مذهبی و تفرقه افکنی میان مسلمنانان به دنبال رسیدن به منافع خود و هم پیمانانش است.

 

حجت الاسلام و المسلمین رضایی بیرجندی با بیان این که همانطور که رهبر معظم انقلاب در رهنمودهای خود فرموده اند آمریکا غیر قابل اعتماد است، گفت: مسلمانان هم باید با زیرکی به این رهنمودها گوش فرا دهند و با بصیرت و آگاه سازی در میان امت اسلامی و تاکید بر محور وحدت نقشه های آمریکا را در خصوص توطئه علیه مسلمانان و چپاول منابع خدادادی و طبیعی آنها نقش بر آب کنند.

 

وی یادآور شد: آمریکا آرزویی به جز جنگ و نابودی جهان اسلام ندارد بنابراین کسانی که خواهان برقراری رابطه با آمریکا هستند و فکر می کنند آمریکا به کشورهای اسلامی در مسیر توسعه کمک خواهد کرد انسان های ساده لوحی هستند. /968/ت302/ج 

 

ارسال نظرات