۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۳۰۲۱۱
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(48)

حجت الاسلام میردامادی: اقدامات تکفیری ها نمی تواند حقانیت مذهب شیعه را تحت الشعاع قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران مذهب شیعه را بر حق دانست و گفت: اگر قدرتمندتر از تکفیری‌ها هم بیایند و با اسلام مبارزه کنند، دین حق همیشه پیروز است و هیچ شکی در آن نیست.
حجت الاسلام ميردامادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید باقر میردامادی، مسؤول دفتر حضرت آیت‌الله نوری همدانی در تهران در سومین روز از برگزاری نمایشگاه مطبوعات با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، گزارشی از فعالیت های این دفتر ارائه کرد.

 

 حجت‌الاسلام میردامادی با بیان این که از سال 1382 تا کنون بنده به عنوان نماینده تام‌الاختیار و نماینده شرعی آیت‌الله نوری همدانی هستم، گفت: دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی در تهران در خیابان ری شمالی واقع شده است و پاسخگوی مقلدان و دیگر مؤمنان است.

 

وی رسیدگی به مسائل دینی، جوابگویی به سوالات شرعی،  اخذ وجوهات، رد مظالم، ذکات، خمس و سهم امام  و دیگر امور را از مهم ترین وظایف دفتر ارزیابی کرد.

 

حجت‌الاسلام میردادمادی در ادامه سخنان خود با اشاره به استقلال حوزه های علمیه، گفت:حوزه مستقل است و از طریق دولت و دیگر نهاد‌های اجرایی و مالی تغذیه نمی‌شود؛ تنها راه اداره حوزه‌ها، رسیدگی به فقرا و حفظ اسلام همین درآمد دفتر مراجع است که آن نیز از طریق دریافت وجوهات مسلمانان و مومنین به دست می‌آید.

 

نماینده حضرت آیت‌الله نوری همدانی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری رسا در مورد ظهور گروههای تکفیری و پیش‌بینی آینده اسلام، بیان داشت: به طور یقین همیشه در عالم دو دسته وجود دارد، از این دو دسته به حق و باطل یاد می‌شود. جنگ بین حق و باطل از صدر اسلام تاکنون وجود داشته است. پیامبران و امامان حق بودند و با باطل و ظلم مبارزه کردند.

 

حجت‌الاسلام میردامادی با اشاره به این که از ابتدای آفرینش هستی و حضرت آدم(ع) مبارزه حق و باطل وجود داشته است، ادامه داد: از منظر قرآن کریم نیز به موارد بسیاری در مورد مبارزه حق و باطل اشاره شده است. موسی و فرعون، ابراهیم و نمرود و بسیاری از موارد دیگر که بیانگر مبارزه همیشگی حق و باطل بوده است.

 

وی با اشاره به حدیث:«دولة الحق الی الساعة و جولان الباطل ساعة» گفت: این حدیث بدین معناست که میان‌داری و ثبوت و اثبات حق تا قیامت است اما جولان باطل یک ساعت است؛ به همین دلیل قلب ما مطمئن است که قدرتمندتر از تکفیری‌ها هم بیایند و با اسلام مبارزه کنند، دین حق همیشه پیروز است و هیچ شکی در آن نیست./815/پ201/ج

ارسال نظرات