۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
کد خبر: ۲۳۰۲۵۹
رییس سابق بسیج دانشجویی:

فرهنگ عاشورا عامل اصلی بقا و گسترش انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق بسیج دانشجویی گفت: عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورایی بود و با گذشت زمان نیز ثابت شد که عامل بقاء و گسترش انقلاب اسلامی نیز تمسک، پیگیری و پیاده‌سازی فرهنگ عاشورایی است.
سراج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رضا سراج رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی در همایش منطق عاشورایی که امروز بعد از ظهر به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، گفت: عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی فرهنگ عاشورایی بود و با گذشت زمان نیز ثابت شد که عامل بقاء و گسترش انقلاب اسلامی نیز تمسک، پیگیری و پیاده‌سازی فرهنگ عاشورایی است.

 

وی افزود: ملت ما ظلم ستیزی، سلطه‌ناپذیری، عدالت‌خواهی، امر به معروف و نهی از منکر و کمک به محرومان و مستضعفان را از فرهنگ عاشورایی یاد گرفتند.

 

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی عنوان کرد: زمانی که انقلاب اسلامی با این فرهنگ پیروز شد دشمن با سیلی از تهاجمات چون جنگ‌های نامنظم و تجزیه طلبی، کودتا، جنگ تحمیلی و بسیاری موارد دیگر تلاش کرد تا انقلاب را نابود کند اما انقلاب اسلامی چون شجره طیبه با عامل فرهنگ عاشورایی توانست ایستادگی کند.

 

سراج با اشاره به انتقال فرهنگ مقاومت از سوی ایران به سایر جوامع اظهار کرد: ما با فرهنگ عاشورایی در مقابل توطئه‌ و فتنه‌ها ایستادگی کرده و موفق شدیم و این فرهنگ را در چارچوب مقاومت به فرامرز خود منتقل کردیم امروز کشور ما به عنوان محور شاهد شکل‌گیری مقاومت در منطقه بوده به گونه‌ای که گسترش آن را از سواحل دریای مدیترانه تا سواحل دریای سرخ شاهد هستیم.

 

وی در ادامه افزود: گسترش مقامت تعیین کننده است به همین دلیل دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد فتنه‌های مذهبی درمنطقه جلوی گسترش جغرافیای مقاومت را بگیرند و البته تمام طرح‌های فتنه در اتاق فکر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها شکل گرفته و به دست کشورهایی چون ترکیه و عربستان در منطقه اجرایی می‌شود.

 

رییس سابق سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن بر روی عوامل داخلی خود در کشور ایران، بیان داشت: دشمن در حوزه داخلی نیز تلاش می‌کند تا استراتژی ملی ما را منحرف کرده و تسری گفتمان برآمده از استراتژی ملی را کاهش داده و گفتمان بدلی را به وجود آورد تا زمینه مهار داخلی انقلاب صورت گیرد.

 

سراج در ادامه گفت: مهار منطقه‌ای و داخلی انقلاب اسلامی از سوی دشمنان توأمان در حال پیگیری است، استراتژی ملی ما که از سوی مقام معظم رهبری ترسیم شده پیشرفت دورن زا است اما مشاهده می‌شود درمقابل آن استراتژی دیگری به نام توسعه تعامل گرا ریل گذاری می‌شود، گفتمان پیشرفت باید بر اساس عدالت و حفظ هویت اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشورایی باشد اما در مقابل گفتمان انحرافی دیگری تولید می‌شود که اگرانجام شود برای دشمن فرصت ایجاد می‌کند.

 

وی تصریح کرد: دشمن با سیاه نمایی و القاء ناکارآمدی گفتمان و استراتژی اصلی که هویت دینی و انقلابی بوده به آن تاخت و تاز می‌کند تا گفتمان انحرافی را تولید کرده و استراتژی ملی غلط را در جامعه نهادینه کند.

 

رییس سابق بسیج دانشجویی با اشاره به این‌که دشمن تلاش می‌کند انقلاب را مهار کند، خاطرنشان کرد: امروز تحریم‌های شدید دشمن در راستای تغییر نگاه مردم نسبت به انقلاب است تا آن را مهار کنند، و یک جریان خزنده با تحریف سیره ائمه(ع) و اندیشه‌ها امام راحل و توهین به مقدسات و بنیادهای فرهنگ عاشورایی در حال برنامه ریزی است که لازم است نسبت به آن حساس شویم.

 

وی در پایان بیان داشت: ارتباط دادن قضیه اسید پاشی اصفهان به مساله قانون امر به معروف و نهی از منکر یکی از هیمن جریانات خزنده است که می‌خواهند تغییر نگرش در جامعه ایجاد کنند./807/پ202/ب4

ارسال نظرات