۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۲۳۰۳۰۷

نماینده بجنورد میراث والدین خود را وقف حوزه علمیه کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: به همراه خواهر و برادرانم تصمیم گرفته ایم میراث والدین مرحوم خود را برای احداث مجموعه مذهبی چند طبقه وقف کنیم تا عواید آن صرف حوزه های علمیه و تحصیل طلاب شود.
ثروتي نماينده مردم خراسان شمالي در مجلس

موسی الرضا ثروتی، نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، از وقف میراث والدین مرحوم خود خبر داد و افزود: به همراه خواهر و برادرانم تصمیم داریم منزلی که از والدین ما به ارث رسیده را به حسینیه تبدیل کنیم تا از این مکان برای برگزاری مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و دیگر محافل مذهبی و سخنرانی استفاده شود.

 

وی اضافه کرد: همچنین قصد داریم اگر بتوانیم این منزل را تبدیل به مجموعه مذهبی چند طبقه ای کنیم تا عواید آن صرف حوزه های علمیه استان خراسان شمالی و تحصیل طلاب شود.

 

ثروتی که عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد در مجلس شورای اسلامی نیز هست در ادامه با اشاره به رهنمون های رهبر معظم انقلاب پیرامون اجرای وقف های نوین، اظهار داشت: خیران باید بیش از پیش به اجرای وقف در زمینه های فرهنگی و علمی اهتمام داشته باشند.

 

به گفته وی وقف صدقه جاریه و باقیه ای است که با اجرای آن نیات خیر واقفان برای همیشه تداوم داشته و برکات مادی و معنوی آن برای جامعه و واقف مستمر خواهد بود.

 

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ثمرات وقف در حوزه های فرهنگی، علمی، بهداشت و سلامت، اجتماعی، اقتصادی و ... اظهار امیدواری کرد: همان طور که واقفان خیراندیش در زمینه وقف مساجد و مدارس عملکرد درخشانی داشتند به عرصه های جدید وقف نیز ورود کرده و کاستی ها در این حوزه ها را جبران کنند.

 

وی اضافه کرد: اکنون وقف در حوزه بهداشت و سلامت در مناطق محروم و احداث بیمارستان و درمانگاه در این مناطق بسیار ضرورت دارد و اگر چه در این زمینه در سال های اخیر با راه اندازی بنیاد خیران سلامت اقدامات خوبی انجام شده اما لازم است وقف در حوزه بهداشت و سلامت افزایش یابد.

 

ثروتی همچنین وقف در راستای تسهیل ازدواج جوانان را از دیگر نیازهای امروز جامعه دانست و افزود: اجرای وقف در زمینه فعالیت های عمرانی و خدماتی در مناطق محروم کشور و استان نیز از جمله مواردی است که می بایست مورد توجه واقفان خیراندیش قرار گیرد.

 

به گفته وی در گذشته اجرای وقف در زمینه اماکن مذهبی اهمیت زیادی داشت که این مهم به خوبی انجام می شد اما امروز به واسطه گسترش نیازهای جامعه و علوم نوین، عرصه های وقف نیز افزایش یافته و لازم است واقفان متناسب با شرایط و نیازهای جامعه مبادرت به اجرای وقف کنند.

 

یادآور می شود، والده موسی الرضا ثروتی، نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی دی ماه سال گذشته دار فانی را وداع گفت و ابوی وی نیز چند سال پیش به رحمت ایزدی رفته بود.

 

لازم به ذکر است، اکنون در استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور چهار هزار و 662 موقوفه و 9 هزار و 192 رقبه وجود دارد.

 

از تعداد کل 9 هزار و 192 رقبه موجود در خراسان شمالی، هفت هزار و 313 مورد معادل 85 درصد کل رقبات استان منفعتی بوده و درآمدهای حاصل از آنها صرف اجرای نیات خیر واقفان مربوط می شود.

 

حدود 65 درصد از موقوفات این استان وقف روضه سیدالشهدا(ع) هستند این در حالی است که بر اساس اعلام اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی سهم موقوفه های فرهنگی در این استان کمتر از دو درصد است./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات