۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۳۰۳۱۵
امام جمعه نکا:

گفتمان استکبار ستیزی ملت ایران برگرفته از نهضت عاشورا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا با تأکید براین که سبک زندگی حسینی عزت بخش و ظلم ستیز است، خاطرنشان کرد: باید بینش و دید خود را نسبت به سبک زندگی اسلامی تقویت کنیم.
حجت الاسلام محمد باقر محمدي لائيني امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا امروز در جمع فعالان فرهنگی نکا افزود: الگو پذیری از اهل بیت(ع) یعنی این که همه زندگی ما مملو از عشق و علاقه و محبت به ائمه باشد و این یعنی اینکه رفتار، فکر و سبک زندگی خود را با آن ها مطابقت دهیم.

 

وی اظهار داشت: باید زندگی و حیات ما رنگ و بوی حسینی به خود بگیرد و باید از فرصت ماه محرم برای بازشناسی حادثه کربلا و تبیین صحیح آن در جامعه استفاده کرد و درس ها و عبرت های این واقعه مهم تاریخی را در مسیر زندگی به کار گیریم.

 

مدیر حوزه علمیه نکا با بیان این که امروز دشمن بر روی فکر و ایمان جامعه اسلامی متمرکز شده است و از هر فرصتی برای ایجاد رخنه استفاده می کند، تصریح کرد: باید فکر و اندیشه خود را با آرمان های حسینی پیوند دهیم و در جهت الگو گیری از سبک زندگی حسینی گام برداریم.

 

حجت الاسلام لائینی با تأکید براین که سبک زندگی حسینی عزت بخش و ظلم ستیز است، خاطرنشان کرد: باید بینش و دید خود را نسبت به سبک زندگی اسلامی تقویت کنیم.

 

امام جمعه نکا با بیان این که عزاداری ها در ماه محرم اگر تقوای الهی را همراه داشته باشد، نورانی شدن قلب را به همراه دارد، تصریح کرد: اعمال و نیت های ما باید بر اساس تقوای الهی است باشد تا شاهد اثرگذاری مناسب باشد.

 

وی افزود: خداوند با این عاشورا و عزاداری ها برای سیدالشهداء در واقع راهی را باز کرده  که ما همواره با حسین(ع) و یارانش و ائمه باشیم  و در مسیر شهدا و صالحان گام برداریم که در این همراهی ما نیز اجر شهدای کربلا را خواهیم داشت اگر با پیروی کردن از دستورات آن ها سعی کنیم مانند آن ها باشیم.

 

امام جمعه نکا گفت: اگر امروز مسیر عاشورا پژوهی هموار و جامعه با عبرت ها و درس های عاشورا عجین شده و این واقعه بزرگ تاریخی همچنان زنده و پویا مانده است به برکت تلاش های علما و فقهای دینی در تاریخ بوده است که این مجاهدت ها باید همچنان استوار و پابرجا بماند./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات