۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۳۰۳۱۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(58)

رییس دفتر خبرگزاری ملی اسپانیا: قضاوت‌های نادرست غرب علیه ایران ناشی از کمبود اطلاعاتی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دفتر خبرگزاری ملی اسپانیا EFE گفت: قضاوت های نادرست غرب ناشی از کمبود اطلاعاتی است؛ در غرب تنها اخبار سیاسی و هسته ای ایران انعکاس می یابد و در خصوص فرهنگ و جامعه ایرانی خبری انتشار نمی یابد.
efe نمايشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم آنا کاردنس آلونسو، رییس دفتر خبرگزاری ملی اسپانیا EFE با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها به تشریح عملکردهای این خبرگزاری پرداخت.

 

رییس دفتر خبرگزاری ملی اسپانیا در پاسخ به سوال خبرنگار رسا مبنی بر این که واقعیات جمهوری اسلامی تا چه اندازه با فضایی که رسانه های غربی ترسیم می کنند، انطباق دارد؟ گفت: من نمی توانم بگویم که غرب در خصوص ایران چه می پندارد.

 

وی در ادامه اظهار داشت: قضاوت های نادرست غرب ناشی از کمبود اطلاعاتی است؛ در غرب تنها اخبار سیاسی و هسته ای ایران انعکاس می یابد و در خصوص فرهنگ و جامعه ایرانی خبری انتشار نمی یابد.

 

آلونسو در ابتدای سخنان خود گفت: خبرگزاری ملی اسپانیا EFE چهارمین خبرگزاری بزرگ دنیاست و با وجود ملی بودن آن، تنها محدود به اخبار کشور اسپانیا نمی شود و دریچه ای برای میلیون ها نفر مخاطب در 22 کشور جهان است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز سه هزار خبرنگار از سوی 60 ملیت مختلف به تولید و پوشش اخبار برای خبرگزاری افه می پردازند؛ این عده کثیر خبرنگار در 181 نمایندگی و در 120 کشور جهان مشغول به فعالیت هستند.

 

رییس دفتر خبرگزاری ملی اسپانیا EFE عنوان داشت: خبرگزاری ملی اسپانیا در هفتاد و پنجمین سال فعالیت خود به سر می برد و سال هاست که در کنار اخبار متنی به اخبار چند رسانه ای نیز روی آورده است.

 

وی تأکید کرد: افه یک خبرگزاری دولتی و ملی است به همین دلیل در کنار فعالیت های خبری، نقش اجتماعی هم برای خود قائل است؛ از همین رو مدرسه تربیت خبرنگار را در اسپانیا راه اندازی کرده ایم که تا به امروز 100 فارغ التحصیل و 250 بورسه در زمینه های مختلف خبری تربیت کرده است.

 

آلونسو ابراز کرد: خبرگزاری فرانسه با هدف ترویج روزنامه نگاری برتر سالانه دو جایزه بین المللی تعبیه دیده است؛ جایزه بین المللی وی اسپانیا (پادشاه اسپانیا) با هدف ایجاد انگیزه ارتباطی میان خبرنگاران و جایزه دون کشوت به بهترین اثر خبری از معروف ترین جوایز روزنامه نگاری هستند.

 

وی تصریح کرد: امروزه ما بزرگ ترین آرشیو اطلاعات اسپانیایی زبان دنیا را با بیش از 29 میلیون سند شامل 14 میلیون متن 13 میلیون عکس و 15 هزار فیلم در اختیار مخاطبان قرار داده ایم.

 

رییس دفتر خبرگزاری ملی اسپانیا EFE تأکید کرد: خبرگزاری ملی اسپانیا افزون بر پوشش اخبار عمومی، به صورت اختصاصی به پوشش اخباری در زمینه های سلامت، مد، توریسم، کشاورزی، محیط زیست، فناوری های نو، خوردرو و کارآفرینی می پردازد.

 

وی اضافه کرد: این خبرگزاری سالانه یک میلیون و 200 هزار خبر، نهصد هزار عکس و 40 هزار ویدئو تولید می کند که در میان این تولیدات ویدئوهای منتشر شده درباره ایران جایگاه موفقی دارند چراکه مخاطبان این خبرگزاری کمتر شناختی از ایران دارند.

 

آلونسو با بیان این که خبرگزاری افه به صورت شبانه روزی در 24 ساعت سرویس دهی خبری دارد، بیان داشت: در آرشیو خبرگزاری ملی اسپانیا 29 میلیون خبر سندی، 14 میلیون خبر متنی، 13 میلیون عکس، 15 هزار ساعت ویدیو دارد که بزرگترین آرشیو را در طول 75 سال اخیر جمع آوری کرده است.

 

وی با بیان این که تا کنون 90 هزار بسته چندرسانه ای از سوی خبرگزاری ملی اسپانیا تهیه شده است، گفت: در حال حاضر 3 میلیون عکس این خبرگزاری قابل دسترسی برای مخاطبان در اینترنت است.

 

رییس دفتر خبرگزاری ملی اسپانیا EFE در پایان ضمن اشاره به همکاری رسمی خبرگزاری افه با خبرگزاری دولتی ایرنا در ایران اعلام آمادگی کرد تا به تک تک نمایندگان رسانه های ایران در آینده ارتباط بیشتری داشته باشند./997/پ200/ب4

ارسال نظرات