۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۳۰۳۵۸
رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا:

برخی دانشگاه‌ها گرفتار مسائل سیاسی شده‌اند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم وظیفه حوزه و دانشگاه را بیان محرمات اسلام در قالب علمی و عملی عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی دانشگاه‌ها به جای کار علمی گرفتار مسائل سیاسی شده‌اند.
ديدار اعضاي مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد، رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای برگزار کننده همایش علمی فرهنگی آسیب‌های غنا و موسیقی یکی از اهداف دشمنان برای تسلط داشتن بر جوامع اسلامی را تهاجم فرهنگی دانست.

 

وی گفت: دشمنان می‌دانند که انقلاب اسلامی ما نشأت گرفته از مکتب ائمه اطهار(ع) و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) است؛ از این‌رو از هیچ تلاشی برای دور کردن مردم از مسیر محبت و سیره اهل‌بیت(ع) دریغ نمی‌کنند.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تصریح کرد: دشمنان حتی برای منحرف کردن جوامع اسلامی به ویژه شیعیان دارای اتاق فکر بوده و به بررسی راهکارهای گرفتار کردن جوامع اسلامی می‌پردازند.

 

وی افزود: پیروی شیعیان از مکتب اهل‌بیت(ع) و حسین بن علی(ع) ترسی را در دل دشمنان ایجاد کرده و آنها به این دلیل تهاجمات فراوان و جدی‌تری را انجام می‌دهند؛ از هر ابزاری برای ایجاد و القای خرافات در جامعه استفاده می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه روحانیت را بیان احکام دین به مردم دانست و با اشاره به آیات و روایات به بررسی دلایل حرمت غنا و موسیقی لهوی پرداخت، اظهار داشت: غنا و موسیقی لغوی بر روحیه فرد اثر منفی دارد.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه پس از انقلاب کار عملی کمی برای بیان محرمات اسلام از سوی حوزه و دانشگاه صورت گرفته است، در حالی که پژوهشکده‌ها، دانشگاه‌ها و دیگر مراکز باید در قالب عملی مسائلی را که اسلام حرام کرده بیان می‌کردند.

 

رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در جامعه بیشتر مسائلی کلی نسبت به احکام بیان شده و بر روی مصادیق کم کار می‌شود؛ از این‌رو جوانان ما سردرگم بوده و معیار و مصداق تعیین حرام و حلال را بسیار نمی‌دانند.

 

وی یادآور شد: در این همایش‌ها باید سعی شود که مرز میان موسیقی خوب و بد بیان شود؛ دشمنان حتی برای سو استفاده از روضه‌خوانی‌ها تلاش می‌کنند و در این باره کار به جایی رسیده که برخی از مداحی‌ها به سمت موسیقی می‌روند.

 

حجت‌الاسلام حسینی نژاد با تأکید بر انجام کار علمی عمیق در بررسی مسائلی همانند موسیقی و حجاب گفت: متأسفانه برخی از دانشگاه‌ها گرفتار مسائل سیاسی شده و کار علمی در آنها کم است./993/پ202/ی

ارسال نظرات