۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۳۰۳۶۴
استاد حوزه و دانشگاه:

بهره گیری از سبک زندگی حسینی مانع تزلزل بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، سبک زندگی حسینی را نیاز امروز جامعه اسلامی دانست و گفت: بهره گیری از سبک زندگی اهل(ع) به ویژه سید و سالار شهیدان بنیان خانواده را در برابر هجمه های فرهنگی غرب مصون نگه می دارد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر،  حبیب الله حلیمی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در نشست سبک زندگی در دانشگاه مازندران با بیان این که برای زندگی مشترک در ابتدا باید هدف گذاری کرد، گفت: لازم است جوانان اهداف خود را از زندگی مشترک بدانند تا بتوان در این زمینه گام های صحیحی برداشته و به همین دلیل از این لحاظ هدف گذاری از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

وی با بیان مخاطرات و معایب دوستی های قبل از ازدواج خاطرنشان کرد: روابط  قبل از ازدواج با جنس مخالف موجب شناخت درستی از طرف مقابل نخواهد شد زیرا بسیاری از افراد برای رسیدن به طرف مقابل بسیاری از اشتباهات و ضعف های خود را پنهان می دارند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دوستی های قبل از ازدواج با جنس مخالف به بهانه آشنایی بیشتر در بسیاری از موارد موجب ضرر به خود و بنیان خانواده می شود.

 

حلیمی  در ادامه به تفاوتهای احساسی پسران و دختران پرداخت و افزود: لازمه زندگی موفق شناخت بسیاری از حالات روحی طرف مقابل است و به همین دلیل توصیه می شود که از ازدواج نسبت به خصوصیات کلی جنس مخالف در زمینه های احساسی و ادراکی آگاهی به دست آید.

 

وی با اشاره به قرار داشتن در ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهداء پیروی از سیره امام حسین(ع) و الگو قرار دادن آن بزرگوار را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: کسی که برای امام حسین(ع) سوگواری می کند باید رفتار و کردار خود را نیز با الگو گرفتن از این امام تنظیم کند.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه مازندران ادامه داد: ائمه معصومین(ع) نور هدایت بودند و راه و روش درست زیستن را برای ما به ارمغان آوردند و ما باید دستورات این بزرگواران را اطاعت کنیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که  امام حسین(ع) به شهادت رسید تا با جمع ناحق همراه نشود، خاطرنشان کرد: رفتار امام حسین(ع) در مقابل لشگر یزید برخلاف ضرب المثل معروف در جامعه امروز ما که خواهی نشوی رسوا هم رنگ جماعت شو، بوده است.

 

وی افزود: مکتب ائمه اطهار(ع) گنجینه تمام نشدنی برای کسب مهارت های گوناگون فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است و اعتماد امام حسین(ع) به جوانان را در لابلای سیره آن بزرگوار به خصوص در صحنه های مختلف کربلا قابل مشاهده است.

 

حلیمی راضی بودن از وضع جامعه و دیدن نیمه پر زندگی را ویژگی خوبی دانست و تاکید کرد: همواره نیمه پر زندگی خود را ببینید زیرا کم ندیدن خوبی هاو خودباوری موجب توفیقات بیشتری برای آینده و ایجاد جسارت می شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات