۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۲۳۰۳۶۵
29 آبان‌ماه؛

آسیب‌های غنا و موسیقی در اصفهان بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش آسیب‌های غنا و موسیقی با همکاری جامعه فرهنگی عبادالرحمن بصیر، دانشگاه مالک اشتر اصفهان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان، دانشگاه پیام نور و کانون فرهنگی تبلیغی ندای ایمان برگزار می‌شود.
همايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ جمعی از اعضای برگزار کننده همایش علمی فرهنگی آسیب‌های غنا و موسیقی با حضور در شهر مقدس قم با علما و بزرگان حوزه دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

براساس این گزارش؛ افزایش غنای علمی همایش و ارائه عملکرد از جمله دلایل دیدار جمعی از اعضای همایش با علما بود.

 

اعضای همایش علمی فرهنگی آسیب‌های غنا و موسیقی با حضرت آیت‌الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته حوزه علمیه قم، آیت‌الله محمد جواد علوی بروجردی استاد سطح عالی حوزه علمیه قم و حجت‌الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم دیدار و ضمن ارائه گزارشی از نقطه نظرات و رهنمودهای این بزرگان بهره گرفتند.

 

در یکی از این دیدارها، حضرت آیت‌الله علوی گرگانی یکی از راه‌های اصلاح جامعه را جلوگیری از گرفتار شدن افراد به ویژه جوانان در دام ابزار آلات غنا و موسیقی‌ها غیر مجاز دانست و تأکید کرد: گرفتار شدن در غنا و موسیقی افراد به ویژه جوانان را به پرتگاه هلاکت می‌کشاند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به استفاده برخی از افراد جامعه و رسانه‌ها از موسیقی‌ها غیر مجاز خاطرنشان کرد: گاهی در جامعه و رسانه‌ها کارها و حرکاتی صورت می‌گیرد که در شأن جمهوری اسلامی ایران و ملت نیست.

 

حجت‌الاسلام مسعود راعی، دبیر علمی همایش علمی فرهنگی آسیب‌های غنا و موسیقی نیز ضمن ارائه گزارشی از ارسال 60 مقاله به این همایش خبر داد و گفت: این تعداد مقاله از 15 استان به دست ما رسیده است.

 

وی افزود: این همایش 29 آبان ماه سال 93 با همکاری جامعه فرهنگی عبادالرحمن بصیر، دانشگاه مالک اشتر اصفهان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های پیام نور استان اصفهان، دانشگاه پیام نور و کانون فرهنگی تبلیغی ندای ایمان در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

 

دبیر علمی همایش آسیب‌های غنا و موسیقی درباره جزئیات مراسم و سخنرانان نیز خاطرنشان کرد: برای سخنرانی در این همایش از ‌آیت‌الله طباطبایی نژاد و حجت‌الاسلام والمسلمین مهدوی(امام جمعه موقت اصفهان)، حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی استاد درس خارج حوزه علمیه قم، دکتر رحیم پور ازغدی و دیگر مسؤولان استان اصفهان دعوت شده است ولی هنوز به صورت قطعی مشخص نیست که کدام یک از این بزرگواران در مراسم حضور پیدا کرده و به سخنرانی بپردازند.

 

گفتنی است، آسیب شناسی غنا و موسیقی از دیدگاه فقه و اخلاق، روانشناسی، جامعه شناسی، فلسفی و پزشکی، اعتیاد به موسیقی و روش‌های ترک آن، برنامه‌های دشمنان و استکبار جهانی در ترویج غنا و موسیقی، غفلت‌های فرهنگی در ترویج غنا و موسیقی در جامعه و سیره پیامبران، ائمه معصومین، علمای ربانی و مؤمنان در مواجه با غنا و موسیقی از محورهای همایش علمی و فرهنگی آسیب‌های غنا و موسیقی است./993/پ202/ی

ارسال نظرات