۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۳۰۳۷۰
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

بقاع متبرکه ظرفیتی مناسب برای تقویت بصیرت در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: هر بقعه مرکز مقدسی برای بصیرت افزایی و ترویج احکام الهی، قرآنی و معارف اهل بیت (ع) است که باید از این ظرفیت های ارزنده به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.
نماينده مجلس خبرگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در جویبار، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در طرح مودت و بصیرت عاشورایی در امام زاده سید زین العابدین(ع) شهرستان جویبار، گفت: اهل بیت(ع) و قبور امامزادگان منار هدایت و روشنایی برای مردم و جامعه بوده و از این روشنایی برای هدایت گری باید استفاده کرد.

 

وی با اشاره به قدمت این روستا که به نام این امامزاده نام گذاری شده است، بیان داشت: این نشان دهنده قدمت بسیار طولانی روستا و همچنین نشان دهنده ولایت مداری و دوستی مردم این منطقه به اهل بیت عصمت و طهارت و امامزادگان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: هر بقعه مرکز مقدسی برای بصیرت افزایی و ترویج احکام الهی و قرآنی و معارف اهل بیت (ع) است که باید از این ظرفیت های ارزنده به بهترین نحو ممکن بهره گیری شود.

 

امام جمعه قائم شهر افزود: اگر می خواهید قبل از مرگ خود چراغی را پیشاپیش بفرستید که نورانیت در قبر شود مشارکت در کار خیر است و مهم ترین نمونه آن کمک به ساخت و ساز و مسائل فرهنگی و قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه بوده که به عنوان ذخیره قبر و قیامت باقی می ماند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به کارهای فرهنگی بسیار مناسب اوقاف در جواد امامزادگان تصریح کرد: در کنار قبور متبرکه فرصت بسیار مناسبی است که به یاد خدا، بندگی حضرت حق و مصائب اهل بیت(ع) باشیم و باید بیشتر از گذشته در این اماکن حضور بهم رسانیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی ادامه داد: کسانی که زیارت قبور ائمه و امامزادگان و بقاع متبرکه را حرام می دانند و این کار را بر ما خورده می گیرند باید بدانند که خداوند در قرآن کریم عرض ادب و سلام به پیشگاه پیامبران، اولیا وامامزادگان و بندگان صالح را امر فرموده و اینان را واسطه فیض بین خود و بندگان معرفی کرد و این بزرگواران وسیله ای برای ارتباط با خداوند متعال هستند.

 

وی با بیان این که تکفیری ها و یهودیانی که زیارت قبور اهل بیت(ع) و نوادگان آنان را حرام می دانند این ها کافر ناسپاسند و خود چرا به این فکر نمی افتند که به جنایات کشتار جمعی و فردی در کشورهای مظلوم دست می زنند و کار غیر انسانی و بشر دوستانه را در پیش گرفتند.

 

امام جمعه قائمشهر مردم را صاحبان اصلی این انقلاب دانست و با بیان این که مسؤولان باید خود را وقف خدمت گذاری به این ملت کنند، خاطرنشان کرد: فرصت امروز خدمت گذاری برای مسؤولان کشورمان در سایه ولایت فقیه حاصل شده است که باید قدردانسته شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مردم کشورمان همه مشکلات و سختی ها را با جان خریدند و با اقتدار در برابر مشکلات ایستادند، تصریح کرد: مدیران و مسؤولان کشورمان باید رفع دغدغه های مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات