۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۳۰۳۸۷
امام جمعه ماکو:

خدشه دار کردن ولایت پذیری در جوامع اسلامی از اهداف دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ماکو حمله اساسی دشمنان را متوجه پذیرش ولایت فقیه در جوامع اسلامی عنوان کرد و گفت: نوک پیکان حملات دشمنان، استکبار جهانی و رسانه‌های بیگانه به سمت ولایت فقیه نشانه رفته است و این دلیل بر آگاهی آنان از میزان تاثیر گذاری ولایت پذیری بر جهان اسلام است.
حجت الاسلام رنجبري

 

 حجت‌الاسلام ایوب رنجبری، امام جمعه ماکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، به تبین جایگاه ولایت در دین اسلام پرداخت و اظهار کرد: ولایت پذیری امری دینی است؛ اگر فردی تمام شب را عبادت کند، یا یک سال را روزه بگیرد، یا با پای پیاده و عریان به زیارت خانه خدا برود و یا تمام مال و ثروت خود را در راه خدا مصرف کند اما ولایت اهل‌بیت(ع) را قبول نکند به جایی نمی‌رسد و تمام اعمال او باطل است.

 

 

وی، بحث اصلی جوامع اسلامی را مسأله ولایت پذیری عنوان و تصریح کرد: امروزه بحث اصلی جهان اسلام مسأله ولایت پذیری است که تنها با پذیرش زبانی محقق نمی‌شود و باید در عمل آن را ثابت کرد.

 

امام جمعه ماکو به شخصیت والای حضرت عباس(ع) و اطاعت مطلق ایشان از ولی امر زمان خود اشاره کرد و افزود: حضرت ابالفضل(ع) فرمودند: «اگر دستان من قطع شوند و خودم را نیز قطعه قطعه کنید باز از ولی و امام و بزرگ خود دست برنمی‌دارم»، این برای ما درس بزرگی است که وقتی حضرت عباس(ع) امام خود راشناخت با همه هستی خود ایشان را همراهی کرد.

 

وی، دو نکته را در امر ولایت پذیری لازم متذکر شد و افزود: نکته اول مربوط به معرفت و شناخت امام و ولی امر مسلمین است و نکته دوم تبعیت و اطاعت از امام و رهبر پس از آشنایی با این مقام است.

 

حجت الاسلام رنجبری حمله اساسی دشمنان اسلام را متوجه پذیرش ولایت فقیه در جوامع اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: نوک پیکان حملات دشمنان و استکبار جهانی و رسانه‌های بیگانگان به سمت ولایت فقیه نشانه رفته است و این دلیل بر آگاهی آنان در میزان تاثیر مثبتی است که ولایت پذیری بر جهان اسلام می‌گذارد.

 

امام جمعه ماکو به سه مشکل اساسی جهان کفر در مقابله با ایران و جهان تشیع اشاره و اضافه کرد: یکی از پرفسورهای آمریکایی در دکترین خود مطرح می‌کند که ما وقتی می‌خواهیم به شیعه نفوذ کنیم با سه مشکل مواجه هستیم مشکل اول خون سرخ عاشورایی و فرهنگ شهادت است که از مکتب عاشورا نشأت می‌گیرد، دیگری بحث خط سبز امامت و انتظار فرج است و مسأله سوم بحث ولایت فقیه و ولایت پذیری شیعه است.

 

وی به شناخت دقیق دشمنان اسلام از مذهب تشیع اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام با شناختی که از مذهب تشیع به دست آورده‌اند به فکر چاره‌اندیشی افتاده و راه تسلط بر جهان تشیع را در ساقط کردن دو بال تفکر عاشورایی که همان فرهنگ و روحیه شهادت طلبی است و پرچم سبزامامت و انتظار ظهور آخرین منجی، دانسته‌اند و معتقدند این دو مسأله است که جهان تشیع را به مانند دو بال پرندگان به پرواز در می‌آورد و مانع از سقوط این مکتب با همه فشارها و سختی ها می‌شود.

 

حجت الاسلام رنجبری رمز موفقیت جهان اسلام را در اطاعت درست و دقیق از اوامر ولایت فقیه عنوان و اظهار کرد: دشمنان به جایگاه حقیقی ولایت فقیه و رهبری در جوامع اسلامی پی برده‌اند و ما باید تلاش کنیم که از ولایت فقیه در اتخاذ تصمیمات اساسی جلوتر نیفتیم و در پیروی از فرامین‌شان نیز عقب نمانیم و هر آنچه را رهبر فرزانه  انقلاب مصلحت می‌دانند انجام دهیم./936/ت302/ب5

 

ارسال نظرات