۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۲۳۰۳۹۶
امام جمعه هریس:

گسترش فعالیت فرهنگی با محوریت مساجد ضرورت دارد

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، گفت: احیای جایگاه فرهنگی و اجتماعی مساجد باید در اولویت برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی قرار گیرد.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس، مبارزه با تهاجم فرهنگی را جهاد کبیر دانست و اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب برای اتخاذ راهکارهای مهندسی‌شده در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بایستی جدی گرفته شود.

 


وی با تأکید بر این‌که استقلال اقتصادی و سیاسی کشور در گرو استقلال فرهنگی است، افزود: با این‌که مقام معظم رهبری به موقع در خصوص تهاجم فرهنگی هشدار دادند، اما واقعیت این است که تعدادی از مسؤولان بسیار دیر به این هشدارها توجه کردند و تمام مشکلات ما در حوزه فرهنگ به این مسأله بر باز می گردد.

 


امام جمعه هریس با بیان این‌که تهاجم فرهنگی با توجه به تدین اهالی منطقه در شهرستان هریس نسبت به شهرستان های دیگر زیاد تأثیرگذار نبوده است، افزود: در عرصه حجاب و عفاف شهرستان هریس می تواند رتبه اول کشوری را داشته باشد و تقریباً با شهر قم قابل مقایسه است.

 


حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش فعالیت فره
نگی با محوریت مساجد گفت: احیای جایگاه فرهنگی و اجتماعی مساجد باید در اولویت برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی قرار گیرد، ضمن این‌که پیوست فرهنگی پروژه های عمرانی و اقتصادی نیز نباید به فراموشی سپرده شود.

 


همچنین علی اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: استان آذربایجان‌شرقی جزء استان هایی است که مردم آن افسردگی بالایی دارند که باید با استفاده از فرهنگ اصیل و بدون تنگ نظری ها در این حوزه گام های اساسی برداریم.

 


وی با بیان این‌که در شهرستان هریس 40 کانون فرهنگی مساجد فعالیت می کنند، افزود: اداره کل ارشاد برای احداث مساجد تخریب شده شهرستان های زلزله زده اهر، هریس و ورزقان 20 میلیارد ریال اعتبار هزینه کرده و 700 میلیون ریال نیز برای ایجاد کتابخانه های این مساجد اعتبار در نظر گرفته شده است.

 


صفی پور ادامه داد: برای غنی سازی منابع کتابخانه های عمومی شهرستان هریس کتاب هایی به ارزش یکصد میلیون ریال هدیه می شود، ضمن این‌که برای برگزاری جشنواره ای با رویکرد تعمیم نشاط اجتماعی در شهرستان هریس 500 میلیون ریال از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کمک خواهد شد.

 


گفنتی است، در پایان این نشست نمایشگاه آشنایی با مفاخر آذربایجان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هریس افتتاح شد. این نمایشگاه از به مدت یک هفته از ساعت 8 تا 14 برای بازدید عموم علاقه‌مندان آزاد است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات